مدیرکل مدیریت بحران استان قم از تعطیلی مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک استان قم در شیفت بعدازظهر امروز چهارشنبه خبر داد و گفت: کلاس ها به صورت غیر حضوری برگزار می شوند.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 18 May 2022

به گزارش تابناک قم، محسن اوروجی با اشاره به آیین نامه اجرایی تبصره سه قانون آلودگی هوای پاک در شرایط اضطرار گرد و غبار، گفت: سازمان هواشناسی 96 ساعت قبل از وقوع ریزگرد بایستی وضعیت را اعلام کند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه اضطرار در روز جاری افزود: کلیه مدارس ابتدایی، پیش دبستانی و مهدهای کودک های استان قم در نوبت بعدازظهر امروز چهارشنبه تعطیل است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم افزود:  حسب اعلام آموزش و پرورش، کلاس ها به صورت غیر حضوری برگزار می شود.

گفت: با توجه به افزایش ذرات گردوغبار در هوای شهر قم تمامی گروه‌های حساس شامل کودکان و بزرگسالان، بیماران قلبی و عروقی و تنفسی از قرار گرفتن در هوای آزاد خودداری کنند.

وی ادامه داد: در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

اروجی با بیان اینکه شهروندان در راستای کاهش تماس مستقیم با آلاینده هوا در حد امکان نباید از ساختمان خارج شوند، گفت: پرهیز از فعالیت‌های بدنی شدید به منظور کاهش آسیب به دستگاه تنفسی و سیستم قلب و عروق و استفاده از ماسک تنفسی مناسب و استاندارد برای افرادی که به اقتضای کاری چند ساعت در فضای باز قرار دارند باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بر لزوم پرهیز از استعمال دخانیات به منظور کاهش استرس به سیستم قلب و عروق تاکید کرد و گفت: نوشیدن آب زیاد در راستای تسهیل خروج املاح و ذرات آلوده از بدن و شست‌وشوی صورت با آب و صابون و همچنین شست‌وشوی مجاری تنفسی فوقانی به منظور کاهش عوارض و حساسیت و استفاده از رژیم غذایی مناسب از قبیل استفاده کافی از سبزیجات و میوه جات از قبیل پرتقال، سیب ، لیمو ، کلم ، کرفس ، فلفل و .... و مصرف شیر و لبنیات کم چرب دیگر توصیه‌های مورد توجه است.

اروجی خاطرنشان کرد: متصدیان واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی موکداً از قرار دادن محصولات غذایی آماده مصرف از قبیل آجیل و خشکبار و ... در خارج واحد و کنار معابر عمومی در معرض آلودگی خودداری کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار