معاون شهردار قم:
معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم گفت: دستگاه TBM به‌طور میانگین روزانه ۱۵ متر حفاری انجام می‌دهد و کمتر از ۵۰۰ متر از حفاری مترو قم باقی‌مانده است.
کد خبر: ۳۴۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸ 09 December 2016
به گزارش تابناک قم، علیرضا قاری قرآن با اشاره به آخرین وضعیت پیشرفت مترو قم اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه حفاری TBM با سرعت قابل‌توجهی در حال حفاری تونل است و پیش‌بینی می‌کنیم حداکثر تا 40 روز آینده کار حفاری تونل مترو در بخش مکانیزه به پایان برسد.

وی بابیان اینکه کمتر از 500 متر از حفاری بخش مکانیزه باقی‌مانده است، افزود: دستگاه TBM به‌طور میانگین روزانه 15 متر حفاری انجام می‌دهد و برای آنکه این دستگاه از تونل خارج شود همه‌چیز آماده است.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم ادامه داد: در برخی از روزها شاید دستگاه TBM به دلایل مختلفی متوقف باشد ولی این دستگاه آماده خروج از حفاری تونل خط A مترو قم است تا بلافاصله کار حفاری خط B را آغاز کند.

وی با تأکید بر پیگیری‌های لازم برای اجرای خط B مترو قم خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است بعد از پایان حفاری مکانیزه در خط A دستگاه بلافاصله به پردیسان برای آغاز خط منتقل شود ولی در حال حاضر در حال مطالعات اولیه آن هستیم که پیشرفت قابل‌توجهی هم تاکنون داشته است.

قاری قرآن تصریح کرد: معمولاً حدود 6 ماه زمان نیاز دارد تا دستگاه بتواند دوباره فعال‌شده و کار حفاری خط B را آغاز کند ولی بااین‌وجود سعی کردیم به‌صورت فشرده این آماده‌سازی را انجام دهیم تا کلنگ احداث خط B را در آغاز سال 96 بزنیم.

وی عنوان کرد: حدود 10 کیلومتر خط اول به‌صورت مکانیزه بوده است و 4 کیلومتر دیگر از مسجد جمکران به سمت میدان بقیه‌الله به‌صورت دستی بوده که پیشرفت خوبی تاکنون داشته است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار