دبیر هیأت والیبال استان قم از برنامه جامع شناسایی استعدادهای والیبال در قم در رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۲۸ 20 February 2017
به گزارش تابناک قم، علیرضا منافی اظهار کرد: بر اساس طرح جامع استعدادیابی والیبال که برگرفته از برنامه ملی فدراسیون والیبال است در نظر داریم نونهالان و نوجوانان علاقه‌مند به والیبال را که شرایط قدی مناسب داشته باشند برای پست‌های مختلف مورد ارزیابی و استعدادیابی قرار دهیم.

وی افزود: نیاز امروز والیبال قم در گام اول استعدادیابی از میان نونهالان و نوجوانان بلندقامت و در دومین گام ارائه آموزش اصولی و علمی به آن‌هاست به طوری که این استعدادها بتوانند در بازه زمانی مشخصی آمادگی حضور در میادین رسمی را پیدا کنند به طوری که اقتدار والیبال ایران در آسیا و حضور ایران در جام جهانی و المپیک بر مبنای همین رویکرد در سال‌های گذشته بوده است. 

دبیر هیأت والیبال استان قم گفت: طرح استعدادیابی پایه والیبال در قم در سالن حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود و قرار است این استعدادیابی در 2 بازه سنی انجام شود به طوری که در رده سنی نوجوانان از بین متولدان دی ماه 79 تا 81 و در رده سنی نونهالان از متولدان دی 81 تا اسفند 82 ورزشکاران مستعد تفکیک می‌شوند اما قد در این زمینه اهمیت زیادی دارد. برای رده سنی نوجوانان قد 183 تا 188 سانتی متر مورد نظر ماست و برای رده نونهالان بازه قدی 178 سانتی متر به بالا برای این منظور در نظر گرفته شده است. افراد دارای قد بلندتر برای پست‌های ویژه مثل بلند زن و سرعتی زن و افراد کوتاه قامت‌تر برای پست پاسور مورد سنجش قرار می‌گیرند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار