سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم گفت: سال گذشته مرکز جهاد دانشگاهی کشور ۱۰۰ هزار نفر را در کشور آموزش داد که ۱۱ هزار نفر از آن‌ها در مرکز جهاد دانشگاهی قم آموزش‌ دیده‌اند.
کد خبر: ۴۷۸۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 15 August 2017
به گزارش تابناک قم، محمد حیدری با حضور در دویست و چهل و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید باکری قم برگزار شد، با تأکید بر فعالیت جهاد دانشگاهی کشور از اوایل انقلاب اسلامی اظهار داشت: همزمان با شروع انقلاب فرهنگی در کشور جهاد دانشگاهی نیز به‌ موازات آن تشکیل‌شده است.

وی بابیان فلسفه وجودی جهاد دانشگاهی در کشور افزود: هدف اصلی از ایجاد جهاد دانشگاهی در کشور پر کردن خلأ بین دانشگاه، صنعت و آموزش بود که جهاد دانشگاهی در پی پر کردن این خلأ در کشور است.

حیدری با اشاره به مهم‌ترین عرصه‌های فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در کشور گفت: شهرسازی و معماری در کنار پزشکی و درمان ناباروری مهم‌ترین عرصه‌هایی است که جهاد دانشگاهی در آنها فعالیت دارد که مهم‌ترین جهت‌گیری جهاد نیز ایجاد اشتغال است.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی قم از سال 87 فعالیت خود را در قم شروع کرده است و در این 9 سال به‌روزترین و مجهزترین تجهیزات مدرن و پیشرفته دنیا را در دل خود جای‌داده است.

وی بابیان آماری از تعداد مراجعان به جهاد دانشگاهی واحد قم برای انجام کارهای مختلف در قالب این مرکز عنوان کرد: در سال 95، تعداد 35 هزار نفر به واحد جهاد دانشگاهی قم مراجعه کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد از مرز 40 هزار نفر برسد.

حیدری خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی قم در سال 95 بیشترین خدمات را در زمینه درمان ناباروری در کشور را ارائه کرده است که ظرفیت افزایش ارائه خدمات  برای کشورهای همسایه را نیز جهاد دانشگاهی قم  در خود دارد.

سرپرست جهاد دانشگاهی واحد قم تأکید کرد: به دنبال ایجاد یک مرکز پژوهش در مرکز جهاد دانشگاهی هستیم که با تشکیل این مرکز پژوهش دولت بودجه‌های خاص را به مرکز تخصیص می‌دهد اما در حال حاضر جهاد دانشگاهی عملاً هیچ‌گونه مصوب دولتی ندارد و هزینه‌های خود را خود مرکز تأمین می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته مرکز جهاد دانشگاهی کشور 100 هزار نفر را در کشور آموزش داد که 11 هزار نفر از آن‌ها در مرکز جهاد دانشگاهی قم آموزش‌ دیده‌اند که بیش از 10 هزار نفر از آن‌ها نیز در مراکز مختلف جهاد دانشگاهی کشور جذب بازار کارشده‌اند.

سرپرست جهاد دانشگاهی قم با انتقاد از عدم تخصیص یافتن اعتبارات اندک این مرکز تأکید کرد: جهاد دانشگاهی مرکز قم در سال گذشته در مجموع 2 میلیارد و 800  میلیون تومان بودجه مصوب داشت که هیچ مبلغی از آن به مرکز تخصیص داده نشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار