معاون سواد آموزی استان قم:
معاون سواد آموزی استان قم با بیان اینکه دوره تحکیم سواد در استان قم اجرا می‌شود گفت: آمار بی سوادان استان قم ۳۳ هزار نفر است.
کد خبر: ۵۲۸۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۱۹ 25 November 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا قاسمی‌نیا معاون سوادآموزی استان قم در نشست هم‌اندیشی سوادآموزی در کانون‌های مساجد که با حضور مسئولین کانون‌های مساجد در محل دبیرخانه برگزار شد، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری درباره ایجاد جریان مهم فرهنگی در حوزه سوادآموزی اظهار داشت: متأسفانه در ایران 8 میلیون و 700 هزار نفر در گروه سنی 6 سال و بالاتر بی‌سواد وجود دارد.

وی آمار بی‌سوادان استان قم را 33 هزار نفر اعلام کرد و افزود: گروه سنی 10 تا 49 سال در اولویت فعالیت سوادآموزی بوده و در استان قم از مساجد انتظار داریم با تشویق این گروه سنی برای شرکت در کلاس‌های سوادآموزی در کاهش آمار بی‌سوادان استان همکاری کنند.

معاون سوادآموزی استان قم با اشاره به لزوم همکاری مساجد در ارتقای سطح سواد استان خاطرنشان کرد: مسئولین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در جذب افراد بی‌سواد به کلاس‌های سواد آموری بیشترین همکاری را با ما داشته باشند.

وی از اجراشدن دوره تحکیم سواد در استان قم خبر داد و تصریح کرد:این دوره با اهداف پیشگیری از بازگشت به بی‌سوادی، غنی‌سازی آموزشی محیط زندگی مخاطبان و خانواده‌ها، تقویت مهارت‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی مخاطبان، ترویج فرهنگ مطالعه آغاز به کارکرده و بین 3 تا 5 ماه طول می‌کشد.

قاسمی نیا کتاب‌های تدریس شده در این دوره را در دو بخش عنوان کرد و گفت: سه عنوان کتاب قرآن، حساب وزندگی، بخوانیم و بنویسیم و همچنین هشت عنوان کتاب با موضوعات اعتقادی، اجتماعی، بهداشتی، تربیتی و مهارت‌های زندگی، محتوای آموزشی دوره را شامل شده و در پایان دوره نیز کسانی که موفق به کسب نمره قبولی می‌شوند مبلغ 144هزار تومان هدیه دریافت می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار