معاون آموزش حوزه‌های علمیه:
معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: ثبت نام سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حوزه‌های علمیه کشور از ۱۲ اسفند ۹۶ شروع می‌شود و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال ۹۷ ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۵۶۸۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۶ 20 February 2018

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام مهدی رستم‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ فراز و نشیب‌هایی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: موقعیتی که امروز روحانیت دارد بسیار مهم و خطیر است چرا که تشنگان به معارف دینی امروز با سؤالات فراوانی در ذهن خود مواجه‌ هستند و لذا با توجه به نیازهای جدیدی که مطرح می‌شود متولیان دین باید بتوانند پاسخگوی این نیازها باشند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور افزود: به همه کسانی که می‌خواهند وارد این عرصه شوند توصیه می‌کنم نسبت به آن اطلاعات کافی را کسب کنند و با آگاهی کامل وارد شوند.

وی با بیان اینکه تحصیل در حوزه همانند تحصیل در یک دانشگاه معمولی نیست، تصریح کرد: فردی که وارد حوزه می‌شود باید تا آخر سرباز امام زمانش باشد و به دین و جامعه خود خدمت نماید.

سیاست کیفی گزینی و بومی گزینی از اولویت پذیرش حوزه است

حجت الاسلام رستم‌نژاد مطرح کرد: ما در پذیرش افراد دو سیاست کیفی گزینی و تقویت مدارس و حوزه‌های شهرستان‌ها و نگاه بومی گزینی را دنبال می‌کنیم و از اولویت‌های ما هستند.

وی با اشاره به اینکه در دو دوره بلند مدت و سفیران هدایت در سه مقطع پذیرش خواهیم داشت، گفت: علاوه بر شرایط عمومی یکسری شرایط خصوصی نیز وجود دارد به عنوان مثال قبولی حداقل پایه هشتم دوره اول آموزش متوسطه با حداکثر سن ۱۸ سال، تعهد تحصیل تمام وقت حداقل تا پایان سطح یک برای دوره بلند مدت و داشتن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی، تعهد تحصیل تمام وقت در طول دوره و تعهد خدمت تبلیغی (۵ سال) در مناطق مورد نیاز برای دوره سفیران هدایت است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ثبت نام سال تحصیلی ۹۸-۹۷ حوزه علمیه از ۱۲ اسفندماه شروع خواهد شد و تا ۱۵ فروردین‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: کسانی که متقاضی ثبت نام هستند می‌توانند برای مشاهده دفترچه راهنمای پذیرش به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به آدرس WWW.HOWZEH-QOM.IR مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۲۳ هزار نفر برای شرکت در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه ثبت نام کردند که از این تعداد ۷ هزار نفر در ۴۵۶ مدرسه علمیه پذیرش شدند، افزود: برای سال آینده نیز ۱۳ مدرسه کمتر از سال قبل اعلام پذیرش کردند.

حجت الاسلام رستم‌نژاد اظهار داشت: آزمون پذیرش حوزه‌های علمیه در تاریخ جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد و نتایج آن در ۱۹ خردادماه ۹۷ اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان‌ها حدود ۳ هزار و ۷۰۰ استاد حوزه داریم و تلاش شده در نظام جدید اختیار ۱۲۸ ساعت و ۸ واحد درسی بر عهده و صلاحدید خود حوزه شهرستان‌ها گذاشته شود، گفت: سال گذشته ۱۲ درس خارج را در شهرستان‌ها غیر از قم رسمی کردیم و حدود ۷۰ درس دیگر در نوبت رسمی شدن قرار دارند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار