معاون استاندار قم:
معاون استاندار قم با بیان اینکه قیمت فعلی نان ممکن است غیر منصفانه باشد افزود: باید پیگیر مشکلات نانوایان در سطح استان و کشور باشیم.
کد خبر: ۶۸۰۵۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷ 16 November 2018

 

به گزارش تابناک قم، مهرداد غضنفری در همایش ملی روز نان که در تالار مرکزی شهر برگزار شد در سخنانی اظهار داشت: نانوایان زحمت فراوانی را برای جامعه متحمل می‌شوند اما برای تولید یک نان مطلوب می‌بایست به زنجیره تولید توجه لازم داشته باشیم.

وی بیان داشت: امروز یکی از خواسته‌های نانوایان در حقیقت رسیدن به قیمت واقعی است و ما نیز تلاش کرده‌ایم تا در استان قم بتوانیم هزینه‌های تولید نان را کاهش دهیم.

معاون استاندار قم ادامه داد: نباید با اقدامات نسنجیده موجب التهاب در جامعه شویم و در استان قم تلاش کردیم تا عواملی را که موجب بالا رفتن هزینه تولید نان می‌شود ممانعت کنیم چرا که نانوایی‌ها یکی از بخش‌های مهم اشتغال در جامعه به شمار می‌روند و نباید مورد بی توجهی قرار گیرند.

غضنفری با بیان اینکه قیمت فعلی نان ممکن است غیر منصفانه باشد، افزود: باید پیگیر مشکلات نانوایان در سطح استان و کشور باشیم و در این راستا باید با برخی از مشکلات از جمله جانمایی‌های نامناسب نانوایی‌ها در سطح شهر جلوگیری کنیم.

توجه به چرخه تولید نان از مزرعه تا نانوایی

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در این مراسم، طی سخنانی اظهار داشت: امروز ما در عرصه تولید گندم به مرز خودکفایی رسیده‌ایم که این امر ناشی از تلاش مسئولان و همچنین کشاورزان بوده است.

سید محمدرضا هاشمی بیان داشت: امروز خوشبختانه بدون نیاز به خارج از کشور قادریم که نیاز نان کشور را تأمین و در اختیار مردم قرار دهیم که در این راستا باید از تلاش و فعالیت خبازان تقدیر کرد.

وی با بیان اینکه تولید نان با کیفیت به عوامل مختلفی بستگی دارد، افزود: برای تولید نان مناسب و با کیفیت نمی‌توان فقط از نانوا توقف تولید نان مناسب داشت بلکه باید به چرخه تولید نان که از مزرعه تا نانوایی را شامل می‌شود مورد توجه قرار دهیم.

معاون استاندار قم ابراز داشت: در زمان حکومت طاغوت فقط سه روز آذوغه کشور در کشور تولید و قابل ذخیره بود اما خوشبختانه امروز نزدیک به یک سال مایحتاج کشور را می‌توانیم تهیه و ذخیره کنیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
لطفا همش در مورد قیمت صحبت نکنید که منصفانه هست یا نه
یکمی هم نظارت رو پخت و وزن نان هم داشته باشید بد نیست
یسری نانوایی ها یه نونی دستت میدن که فقط تا زمانی که حرارت داغ بودنش تموم نشده قابل استفاده به محض اینکه سرد میشه دیگه نمیشه خورد، سفت میشه مثل لاستیک،یعنی گاهی لاستیک بجویی راحتتره از نون جویده میشه
قیمت نون در اصطلاح گرون نشده ولی واقعیت امر اینه که وزن نون سر خود آوردن پایین ولی قیمت تغییر ندادن، این یعنی گرون شدن نون بدون سر و صدا
الان ما داریم نون 650 رو از نانوایی دولتی به قیمت هزار تومن میخریم و همین نون در نانوایی آزاد پز 1500 فروخته میشه اونم با کیفیت افتضاح
تو کل قم فکر کنم تعداد انگشت شمار نانوایی سنگگ هست که نان خوب می پزند بقیه فقط یه چیزی میدن دست مردم که مثلا کاری کرده باشن وگرنه دلشون به حال کسی نمی سوزه
اکثر نانوایی ها میگن مردم مجبورن نون بی کیفیت هم میخرن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار