انتقاد از بی‌انصافی و گران‌فروشی برخی از تجار
داد عده‌ای از بی‌انصافی گروهی از تجار و کسبه درآمده که پشت سر هم اجناس خود را گران می‌کنند، چرا باید در یک کشور اسلامی تعزیرات باشد، چراکه یک تاجر مسلمان بدون نیاز به تعزیرات باید وظیفه خود را انجام دهد. برخی از این کسبه می‌گویند که جریمه کنید ما پول جریمه را با گران کردن اجناس از مردم می‌گیریم.
کد خبر: ۶۸۷۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۲ 06 December 2018

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با نقل حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: در این حدیث آمده هم شاگرد باید در برابر استاد تواضع کند، و هم استاد باید در برابر شاگرد متواضع باشد.

وی افزود: در مقابل کسی که از او علمی می‌آموزیم اگر انسان متواضعی باشیم، درس را بهتر می‌توان آموخت، و عکس آن‌هم اگر در برابر شاگرد تواضع نداشته باشیم شاگرد درس را به‌خوبی یاد نمی‌گیرد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه تواضع سبب رونق یافتن علم می‌شود، ادامه داد: در حوزه‌های علمیه داستان‌هایی از تواضع علما در برابر شاگردان و تواضع شاگردان در برابر علما نقل می‌کنند که قابل‌توجه و تأمل است.

آیت‌الله مکارم شیرازی تواضع را مایه پیشرفت علم و علم‌آموزی دانست و افزود: اگر شاگردی نکته‌ای به استادی داد، باید از شاگرد آن نکته و اشکال را بپذیرد چراکه هدف رسیدن به واقعیت‌ها بوده و چیزی از انسان کم نمی‌شود، اگر حرف درست بود آن را بپذیرید و اگر صحیح نبود آن را اصلاح کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به مسائل جاری کشور گفت: داد عده‌ای از بی‌انصافی گروهی از تجار و کسبه درآمده که پشت سر هم اجناس خود را گران می‌کنند، چرا باید در یک کشور اسلامی تعزیرات باشد، چراکه یک تاجر مسلمان بدون نیاز به تعزیرات باید وظیفه خود را انجام دهد.

آیت‌الله مکارم شیرازی ادامه داد: برخی از این کسبه می‌گویند که جریمه کنید ما پول جریمه را با گران کردن اجناس از مردم می‌گیریم، درحالی‌که نباید این‌گونه باشد.

وی ابراز کرد: وقتی به آن‌ها می‌گوییم چرا گران می‌کنید ابراز می‌کنند که دلار بالا رفته و وقتی دلار پایین می‌آید می‌پرسیم چرا باز اجناس گران است، بهانه‌های دیگر می‌آورند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه برخی به دنبال پر کردن کیسه‌های خود هستند، تصریح کرد: چنین جامعه‌ای عقب می‌ماند و پیشرفتی نخواهد کرد، در زمان گذشته و اوایل انقلاب،گردن‌کلفت‌هایی که کیسه‌های خود را پرکرده بودند ابتدا به حساب آن‌ها رسیدگی کردند و به مجازات رسیدند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: جامعه‌ای که در آن عده‌ای به دنبال پر کردن کیسه خود هستند این جامعه وحشی می‌شود، باید برکت را از خدا بخواهیم، ای‌بسا اموالی روی‌هم انباشته می‌شود و این اموال صرف بیماری‌ها و یا فرزند معتاد می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۷
گوش ها کر است .......
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار