شیخ عبدالله الدقاق:
مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های قم با انتقاد از روند سلب تابعیت مردم بحرین توسط حکومت آل خلیفه، گفت: تاکنون ۷۰۰ نفر از مردم بحرین سلب تابعیت شده است.
کد خبر: ۶۸۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۷ 07 December 2018

به گزارش تابناک قم، شیخ عبدالله الدقاق در جمع خبرنگاران استان قم در خصوص آخرین شرایط کشور بحرین اظهار داشت: رژیم آل خلیفه ۲۳۰ سال قبل، از مناطق دیگر به بحرین آمدند و بر این کشور سیطره پیدا کردند و از آن زمان ظلم در این کشور بیداد می‌کند.

وی گفت: هر ده سال انقلابی در راستای مبارزه با فساد و ظلم در بحرین رخ می‌دهد و مردم مطالبات خود را دنبال می‌کنند و انقلاب ۱۴ فوریه در ۲۰۱۴ در بحرین شروع شد.

این عالم بحرینی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس و شورای شهر در کشور بحرین افزود: این انتخابات بیشتر به یک شوخی شبیه است و آل خلیفه گفته مشارکت مردم ۶۸ درصدی بوده اما انقلابیون بحرین می‌گویند ۲۸ تا ۳۰ درصد بیشتر شرکت نکردند.

وی تأکید کرد: این انتخابات صوری محکوم است و رژیم بحرین می‌خواهد مجلسی فرمایشی و دست نشانده بیاورد تا قوانین مورد نظر آل خلیفه را تصویب کنند.

شیخ عبدالله الدقاق ابراز داشت: ما می‌خواهیم یک انتخابات آزاد را زیر نظر سازمان‌های بین‌المللی و با حضور رسانه‌ها داشته باشیم تا اراده ملت بحرین به دنیا نشان داده شود.

حکم علیه شیخ علی سلمان دبیر کل وفاق بحرین محکوم است

وی بیان داشت: حکم دادگاه‌های آل خلیفه علیه شیخ علی سلمان دبیر کل وفاق بحرین محکوم است و همه احکامی که موجب سلب تابعیت و اعدام علما و انقلابیون است را نمی‌پذیریم.

مدیر حوزه علمیه بحرینی‌های قم بیان داشت: حکم شیخ علی سلمان به این دلیل صادر شده که وی انتخابات ۲۰۱۴ بحرین را تحریم کرد و بر تحریم انتخابات اخیر نیز اصرار داشت و اگر او از این خواسته خود عقب نشینی می‌کرد وی را آزاد می‌کردند.

وی ابراز داشت: در این مدت اخیر دو حکم اعدام و سلب تابعیت برای یک خانواده انقلابی بحرین صادر شده که این امر در واقع اعدامی روحی به شمار می‌رود.

شیخ عبدالله الدقاق به تأسیس دانشگاه بن عبدالله آل خلیفه نیز اشاره کرد و گفت: او می‌خواهد با این کار بر فضای دینی بحرین حاکمیت پیدا کند و آنان باید اجازه دهند که مردم برای امور دینی خود به علما مراجعه کنند.

وی افزود: سیطره مذهب بر مذهب دیگر مورد پذیرش نیست و آن‌ها با تشکیل این دانشگاه که به امور دینی و مذهبی می‌پردازد می‌خواهند فکر مردم بحرین را به سمت خود بکشانند.

مجلس آینده در حقیقت مجلس رژیم آل خلیفه است

نماینده پیشین آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران بیان داشت: مجلس آینده در حقیقت مجلس رژیم آل خلیفه است و این افراد از قبل مشخص شده هستند و به آنان تضمین داده شده و حتی مسئول رقاص خانه‌های بحرین نیز در مجلس قبلی رأی آورد.

وی گفت: حضور کشورهای خارجی در بحرین محکوم است و عربستان هم اکنون حضور اشغالگری در بحرین دارد و آل خلیفه زیر نظر محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید ولیعهد امارات اقدام می‌کند.

عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم است

حجت الاسلام دقاق با بیان اینکه صحبت‌های وزیر امور خارجه بحرین در خصوص سفر نتانیاهو به بحرین محکوم است، افزود: روابط با صهیونیست‌ها نباید عادی سازی شود و این‌گونه تصمیمات ملی باید به رأی مردم صورت گیرد و مردم بحرین در راهپیمایی روز قدس در برابر سفارت آمریکا پرچم فلسطین را به اهتزاز در آورند و از قدس شریف حمایت کردند.

وی با تأکید بر اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی محکوم است افزود: هر کسی به دنبال این مسئله باشد به زباله دادن تاریخ خواهد پیوست.

این عالم مبارز بحرینی با بیان اینکه رفتار آل خلیفه باید تغییر کند، افزود: آنان با ملت بحرین باید آشتی کنند و آل خلیفه مجلس مؤسسان را تأسیس کند تا مردم بتوانند با آزادی کامل قانون جدیدی بنویسند چرا که قانون اساسی فعلی را مردم قبول ندارند و انتخابات آزاد و عادل باید برای مجلس برگزار شود تا بتوانند انتظارات مردم را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه امروز تابعیت دادن بحرین به خارجی‌ها بدون هیچ فاکتور علمی صورت می‌گیرد، گفت: این امر خطری بزرگ برای بحرین و منطقه است و موجب از بین بردن امنیت اجتماعی بحرین می‌شود.

شیخ عبدالله الدقاق افزود: سلب تابعیت از مردم بحرین محکوم است و تاکنون ۷۰۰ نفر از مردم اصیل بحرین سلب تابعیت شدند و از طرف دیگر خارجی‌ها تابعیت گرفتند و اگر این معضل حل نشود این آتش زیر خاکستر روزی زبانه می‌کشد.

وی عنوان کرد: تشکیل کابینه جدید در بحرین که در واقع همان کابینه قبلی است را قبول نداریم و این امر موجب تشدید بحران در بحرین خواهد شد و رژیم آل خلیفه باید کابینه‌ای را بپذیرد که بر اساس اراده ملت بحرین باشد و اراده ملت باید در دولت و مجلس تجلی یابد.

۳۸ مسجد توسط آل خلیفه تخریب شد

نماینده پیشین آیت الله شیخ عیسی قاسم در ایران با بیان اینکه ما از رژیم آل خلیفه می‌خواهیم که بازسازی مساجد تخریب شده را در دستور کار قرار دهد، افزود: در جریان انقلاب مردم بحرین ۳۸ مسجد توسط آل خلیفه تخریب شد و آنان باید آزادی دین را برای همه مذاهب مراعات کنند و فشار بر عالمان دینی پایان یابد و آل خلیفه به مقدسات مردم احترام بگذارد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آیت الله شیخ عیسی احمد قاسم اظهار داشت: رژیم بحرین مسئول سلامتی این عالم بزرگ است و ایشان تاکنون ۴ عمل جراحی را انجام دادند که عمل اول برای بیماری سرطان، عمل دوم و سوم برای چشم راست و چپ و عمل چهارم برای ستون فقرات بوده است.

شیخ عبدالله الدقاق ادامه داد: این بیماری‌ها به دلیل محاصره ایشان در منزلشان بود و ایشان ۳ سال در محاصره آل خلیفه بودند و آل خلیفه باید فضا را برای بازگشت ایشان فراهم کند چرا که این عالم برجسته متولد بحرین هستند و بحرین کشور ایشان است.

وی همچنین گفت: ۱۶۰ طلبه زیر نظر جامعه المصطفی العالمیه در قم مشغول به تحصیل هستند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار