معاون سازمان صمت قم:
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از انجام 43 هزار بازرسی و جریمه بیش از 7000 میلیارد ریالی واحدهای صنفی متخلف در 9 ماهه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۰۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۹ 15 January 2019

به گزارش تابناک قم، احمد رضا سمیعی نسب با اعلام این خبر گفت: در این بازرسی ها که توسط کارشناسان نظارت و بازرسی و بازرسان سازمان صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه انجام شده است تعداد 2هزار و 832 مورد پرونده تخلف ثبت شد.

وی بیان کرد: این بازرسی ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان قم و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی رویه قیمت ها در قالب طرح های مختلف شامل طرح نوروز، ایام محرم، طرح ضیافت رمضان، بازگشایی مدارس و... صورت گرفته است و بیش از 4212 مورد تخلف شناسایی شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم فروشی، احتکار، عدم درج قیمت و نصب نرخ نامه، عدم ارائه فاکتور و عرضه، فروش و نگهداری کالای قاچاق و... به ارزش ریالی 7 هزارو 193 میلیارد ریال کشف و برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی گفت: نظارت ویژه بر تامین و توزیع قیمت کالاهای اساسی از قبیل گوشت قرمز، مرغ، برنج، روغن نباتی، لبنیات و سایل اقلام پر مصرف از جمله فعالیت هایی بوده که به صورت مستمر توسط بازرسان این سازمان با همکاری اتاق اصناف در قالب گشت های مشترک انجام شده است.

سمیعی نسب در پایان تأکید کرد: هم استانی ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، موارد را به شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گزارش کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار