رئیس فدراسیون کشتی گفت: فدراسیون کشتی درصورتی‌که استان قم آمادگی برگزاری جام بین‌المللی کشتی تختی را داشته باشد آمادگی واگذاری این مسابقات به قم را دارد.
کد خبر: ۷۷۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۹ 14 August 2019

به گزارش تابناک قم، علیرضا دبیر در مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی استان قم که در مجموعه ورزشی جوادالائمه برگزار شد، با اشاره به جایگاه کشتی در قم اظهار داشت: بستر توسعه و جهش این رشته ورزشی در قم فراهم است و کسب طلای المپیک توسط استان قم هدف‌گذاری شده است.

وی با گلایه‌مندی از ایجاد حواشی برای قهرمانان نوجوان و آینده داران کشور خاطرنشان کرد: آن‌چنان به نوجوانانی که در مسابقات جهانی کسب مدال داشته‌اند اضطراب وارد می‌کنیم که نتوانند در مسابقات نتیجه بگیرند که باید نوجوانان با پشتکار بتوانند از سختی‌ها عبور و به موفقیت برسند.

رئیس فدراسیون کشتی توجه به ورزش را سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی برشمرد و افزود: حمایت از ورزش بهترین عامل در غنی‌سازی اوقات فراغت و کاهش آسیب‌های اجتماعی است و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش داشته باشند.

وی ارتباط با اهل‌بیت(ع) را نخستین گام برای حرکت در مسیر قهرمانی دانست و ادامه داد: فدراسیون کشتی درصورتی‌که استان قم آمادگی برگزاری جام بین‌المللی کشتی تختی را داشته باشد آمادگی واگذاری این مسابقات به قم را دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم نیز در این مراسم اظهار داشت: کشتی قم در سال 96 از میادین ورزشی شش مدال کسب کرده بود که این تعداد در سال 97 به 18 مدال رسیده است.

رسول منعم با بیان اینکه کشتی قم در سال 97 توانسته 9 مدال ملی، 7 مدال آسیایی و دو مدال جهانی را کسب کند، عنوان کرد: مقام سوم تیمی، میزبانی از جام بین‌المللی تختی و حضور در مسابقات باشگاه‌های جهان از افتخارات کشتی استان قم است.

وی با تأکید بر اینکه ورزش استان قم در سال گذشته 1500 عنوان انفرادی در مسابقات کشوری و 300 عنوان تیمی کشوری کسب کرده است، یادآور شد: شاهرخ میکائیلی در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان بدون از دست دادن امتیازی توانست مدال طلا کسب کند که این عنوان برای نخستین بار در کشتی قم رقم خورده است.

قم آمادگی میزبانی از مسابقات بین‌المللی کشتی را دارد

همچنین احمد امیرآبادی عصر امروز در مراسم تجلیل از قهرمانان کشتی استان قم که در مجموعه ورزشی جوادالائمه برگزار شد، با اشاره به استعدادهای مناسب ورزشی در استان اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار خوبی در کشتی قم وجود دارد و خانه کشتی توانسته نقش مهمی در تربیت نوجوانان و جوانان داشته باشد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با سرمایه‌گذاری مناسب می‌توان انتظار داشت در سال‌های آینده قهرمان المپیک را در قم پرورش داد ابراز کرد: قم ظرفیت میزبانی از رویدادهای بین‌المللی کشتی به‌ویژه کشتی فرنگی را دارد.

نمیانده مردم قم در مجلس برگزاری مسابقات بین‌المللی را سبب ارتقای جایگاه ورزشی استان برشمرد و افزود: با تقویت رشته کشتی در قم می‌توان در آینده نه چندان حرف‌های زیادی برای گفتن داشت و مسئولان استانی از توسعه کشتی در قم حمایت می‌کنند.

استاندار قم نیز در این مراسم با تقدیر از افتخارآفرینان کشتی استان در مسابقات ملی و بین‌المللی تصریح کرد: پیشرفت ورزشی در استان با مشارکت مسئولان، ورزشکاران، مربیان و هیئت‌های ورزشی ممکن است و باید ورزش همگانی در قم توسعه یابد و منجر به افتخار آفرینی ورزشکاران شود.

بهرام سرمست با تأکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه ورزش قهرمانی و همگانی یادآور شد: مجموعه مسئولان استان برای برگزاری مسابقات کشتی در سطوح مختلف آمادگی لازم را دارد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار