استاد حوزه علمیه غفلت را یکی از بیماری‌های خطرناک عنوان کرد و گفت: غفلت به معنی بی‌توجهی، غیر از جهالت به معنی ناآگاهی است، انسان جاهل چیزی را نمی‌داند اما انسان غافل می‌داند ولی توجه ندارد و خودش را به خواب زده است.
کد خبر: ۸۵۰۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۷ 15 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در ویژه‌‌برنامه تفسیر سوره انبیاء که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: در سوره انبیاء دوباره به یأجوج و مأجوج اشاره شده و گفته است که روزی مانع از یأجوج و مأجوج برداشته می‌شود و دوباره مردم را غارت می‌کنند و در روایات آمده است که غارتگری این اقوام یکی از نشانه‌های قیامت خواهد بود.

وی غفلت را یکی از بیماری‌های خطرناک عنوان کرد و افزود: غفلت به معنی بی‌توجهی، غیر از جهالت به معنی ناآگاهی است، انسان جاهل چیزی را نمی‌داند اما انسان غافل می‌داند ولی توجه ندارد و خودش را به خواب زده است.

استاد حوزه علمیه بیان کرد: پنج نوع غفلت داریم که نخست غفلت از خود و شناخت حقیقت بندگی و دوم غفلت از آیات و نشانه‌های الهی است که این همه خدا آیه و نشانه گذاشته و هنوز عده‌ای می‌گویند خدا کجاست.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی سومین غفلت را شیطان و دشمنی آشکار او با انسان دانست و گفت: غفلت چهارم از آخرت و معاد که بسیار مورد تأکید قران و روایات است و غفلت پنجم نیز از مراقبت خداوند و در محضر خدا بودن است که اگر به این موارد توجه داشته باشیم در قیامت پشیمان نخواهیم بود.

رفیعی عنوان کرد: دوبار در قرآن کلمه یأجوج و مأجوج آمده که یکی در سوره کهف آیه 94 و یکی هم در آیه 96 سوره انبیاء است، در سوره کهف به داستان ذوالقرنین اشاره می‌کند، شخص مؤمنی که سفرهای بسیاری داشت و در یکی از سفرهایش به منطقه‌ای رسید و مردم آن منطقه از غارتگری یأجوج و مأجوج شکایت و از او درخواست کمک کردند.

وی تصریح کرد: یأجوج و مأجوج دو قبیله و قوم خونخوار و غارتگر هستند، ذوالقرنین با کمک مردم آن منطقه سدی از آهن و مس که آلیاژی محکم را تشکیل می‌دهند ساخت و از این روش توانست جلو حمله آن اقوام را بگیرد.

استاد حوزه علمیه گفت: در دو جنگ جهانی میلیون‌ها نفر بر اثر منفعت طلبی برخی افراد کشته شدند و آمریکا با انداختن یک بمب در شهر هیروشیما 200 هزار نفر را سوزاند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی با قرائت آیه 97 سوره انبیا خاطرنشان کرد: وعده خدا نزدیک است و روزی که قیامت برپا شود چشم‌ها خیره می‌شود و کفار می‌گویند ما غافل بودیم و به خودمان ستم کردیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار