رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: بازرسی‌های این سازمان از بازار خودرو استان آغاز شده است و با متخلفان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۸۵۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۰۰ 15 May 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی در گفت و گویی، بیان کرد: با اجرای طرح بازرسی و نظارت در بازار خودرو قم،‌ در صورت مشاهده تخلف، پرونده برای صدور احکام قانونی به تعزیرات استان ارسال می شود.

گزارش حاکی است در همین رابطه یک انبار که در آن ۶۳ دستگاه انواع خودرو سواری به ارزش بیش از یکصد میلیارد ریال وجود داشت، در قم کشف و توقیف شد.

به گفته بازرسان سازمان صمت قم، پرونده این انبار به مراجع قضایی ارسال و در صورت اثبات قطعی احتکار خودرو برابر قانون با مالک برخورد می‌شود،‌ همچنین اگر تخلف احتکار و یا قاچاق خودرو اثبات شود، فرد متخلف ملزم به ارائه خودروها به بازار مصرف با قیمت مصوب است.

بر اساس دستورالعمل های قانونی اشخاص و نمایندگی‌های شرکت‌های خودروساز دارای مجوز دپوی خودرو باید موجودی انبار خود را اعلام کنند در غیر اینصورت خودروهای مکشوفه به عنوان کالای احتکاری و یا قاچاق توقیف می‌شود.

همشهریان نیز می‌توانند در صورت مشاهده دپوی خودرو در انبارها و یا پارکینگ‌ها با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و موضوع را برای پیگیری گزارش دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار