معاون شهردار قم گفت: حجم تخلفات ساختمانی در شهر قم در سال ۹۷ عدد ۱۱.۶ دهم تخلف و برای سال ۹۸ حدود ۵ ثبت‌ شده که کاهش تخلفات را نشان می‌دهد که تخلفات ساختمانی در قم بیش از ۵۰ درصد کاهش‌ یافته است.
کد خبر: ۸۵۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 15 May 2020

به گزارش تابناک قم، محسن رنجبر، یکی از شاخص‌های مهم در چشم‌انداز شهر قم را خدامحوری و شهروند محوری دانست و اظهار داشت: در یکی از گزاره‌ها، شهر قم در 1414، شهری خدامحور و شهروند مدار بر پایه توازن و تعادل حقوق و تکالیف شهروندی تعریف‌شده است که نحوه اندازی گیری آن قانون‌مندی شهروندان است.

معاون‌ برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم یکی از شاخص‌های این گزاره را افزایش پایبندی شهروندان به قانون مداری دانست و افزود: در این باره تعداد تخلفات در 1000 نفر اندازه‌گیری می‌شود و باید از این تخلفات کاسته شود و اگر با مشارکت دستگاه‌های دیگر صورت بگیرد، آمار و اطلاعات آن می‌تواند به این شاخص اضافه شود.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر تخلفات ساختمانی در این بخش اندازه‌گیری و رصد می‌شود و به دنبال آن هستیم که تعداد تخلفات در هر 1000 نفر را کاهش دهیم، گفت: هدف ما در سال 97 عدد پنج، در سال 98 عدد 4 و نیم، در سال 99 عدد 4 و نهایتاً در سال 1401 عدد 3 است، اما عددهایی که اندازه شده تاکنون عددهای خوبی نیست.

رنجبر با اشاره به اینکه برای سال 97 این عدد 11.6 دهم تخلف و برای سال 98 حدود 5 ثبت‌شده که کاهش تخلفات را نشان می‌دهد، اضافه کرد: همچنان تا رسیدن به هدف‌گذاری‌ها فاصله داریم، همچنین اقداماتی که در این باره انجام می‌دهیم شامل اقدامات نرم‌افزاری، کنترلی، آموزشی و فرهنگی است و این اقدامات در بودجه جایگاه خود را دارد.

وی تصریح کرد: 31 شاخص مربوط به چشم‌انداز قم در نظر گرفته‌شده است، به‌علاوه شاخص‌های مربوط به اهداف که شامل 11 هدف و 38 راهبرد در این سیستم بازخورد استراتژیک کنترل و گزارشات به‌صورت جامع منتشر می‌شود و گزارشات سال 97 آماده و مربوط به سال 98 در حال آماده‌سازی است، البته گزارشی از 6 ماهه نیمه اول سال 98 در جهت اصلاح بودجه 99 پیش‌بینی‌شده است.

معاون‌ برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم خاطرنشان کرد: در رسیدن به چشم‌انداز تا پایان سال 97 در هدف‌گذاری 61 درصد محقق شد و نیمه نخست 98 به 64 درصد تحقق آن رسیده‌ایم و چشم‌اندازها روشن است که باید در ضعف‌ها تلاش بیشتری و نقاط قوت نیز حفظ شود که همه این‌ها خود را در بودجه نشان می‌دهد و تعهد ما تحقق این چشم‌اندازهاست.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار