حجت الاسلام رفیعی:
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه، امیرالمومنین(ع) را احیا کننده سنت رسول خدا(ص) دانست و افزود: حضرت علی(ع) برترین و بالاترین قرآن شناس میان اصحاب بودند.
کد خبر: ۸۵۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳ 15 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام ناصر رفیعی ظهر جمعه در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با بیان اینکه امیرالمومنین (ع) یک شخصیت ذوابعاد است، افزود: شخصیت حضرت علی (ع) دارای ابعاد مختلفی است و بی نظیر است.

وی ادامه داد: حضرت علی (ع) در میدان قضاوت قاضی، در میدان حکومت حاکم، در میدان جنگ رزمنده، در نیمه شب عابد، در خانه فقرا دارای حس اجتماعی و تعاون است و این امیرالمومنین (ع) است که در خانه برای همسر و فرزندانش مهربان می‌باشد.

استاد حوزه و دانشگاه، امیرالمومنین (ع) را احیا کننده سنت رسول خدا (ص) دانست و افزود: علامه امینی که کتاب الغدیر را نوشته‌اند گفته‌اند که تصمیم گرفتم در این کتاب ثابت کنم که همه سنت و روش ما عین سنت پیغمبر (ص) است.

وی با بیان اینکه سنت پیامبر (ص) تکریم حضرت زهرا (س) است، تصریح کرد: در منابع اهل سنت آمده است که زمانی که حضرت زهرا (س) وارد می‌شد پیامبر به دنبالش می‌دوید و دستش را می‌بوسید پس اینکه بگوییم که کارهایی که انجام می‌دهیم سنت پیامبر (ص) نیست، تهمت است

حجت الاسلام رفیعی با بیان اینکه در همه مذاهب، انحراف وجود دارد و ائمه نیز قالیان را رد کرده‌اند، افزود: اگر راجع به شیعه و عقاید قصد مطالعه دارید باید از کتاب‌های اصلی خود منابع را گرفته و اینکه یک جریان انحرافی و یا گروهی افراطی که جایی کاری را انجام داده‌اند بگویید شیعه است، درست نیست.

وی بیان کرد: امیرالمومنین (ع) می‌فرماید که دو چیز نباید زمین بیفتد که یکی توحید و دیگری سنت رسول خدا (ص) است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی (ص) احیای سنت پیغمبر (ص) را احیای فرمان خدا دانست و افزود: ما مدعی نخستین احیاگر سنت پیغمبر (ص) هستیم.

وی حضرت علی (ع) را پرورده دامن رسول خدا دانست و تصریح کرد: حضرت علی (ع) محرم راز پیغمبر (ص) است و در این زمینه می‌فرماید که من هر سحر نزد پیامبر (ص) می‌آمدم و به او سلام می‌کردم.

حجت الاسلام رفیعی، امیرالمومنین (ع) را دانش آموز مکتب رسول خدا دانست و افزود: این امام بزرگوار برترین و بالاترین قرآن شناس میان اصحاب است.

وی امیرالمومنین (ع) را محافظ و پاسدار دانست و اظهار داشت: ستونی در مدینه است که حضرت علی (ع) در آنجا می‌ایستاد و از جان پیغمبر (ص) دفاع می‌کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: امام علی (ع) مبارز در جبهه‌ها و نخستین کسی که خود را در آتش جنگ می‌انداخت.

وی گفت: حضرت علی (ع) در علم، اعلم الناس است و در تقوا و عبادت نیز هر عنوانی که برای برتری مدیریت و تقوا و عبادت بدانیم علی در آن برترین است اما علی (ع) را به دلیل مظلومیت نشناخته و یا پس از شناختش او را کنار زدند.

حجت الاسلام رفیعی با اشاره به صفت علم و دانش امیرالمومنین (ع) افزود: حضرت علی (ع) هزار باب علم از پیغمبر (ص) دریافت کرد و ایشان در قضاوت نیز بالاترین است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت علی (ع) همراهی در وحی و غار حراست که خود در این زمینه می‌فرماید که زمانی که فرمان «اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّکَ الَّذِی خَلَقَ» آمد آنچه پیامبر (ص) شنید من نیز شنیدم و ایشان نخستین مؤمن است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام علی (ع) امانتدار و همچنین احیاگر سنت پیغمبر (ص) بود و زمانی که شب ۱۹ ماه رمضان به آن غذای ساده اکتفا کرد به دخترش فرمود که این سنت جد شما رسول اکرم (ص) بوده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار