تیم‌های باشگاهی تیراندازی استان قم با حضور هفت تیرانداز ملی‌پوش در مسابقات لیگ‌های برتر و دسته اول باشگاه‌های کشور با حریفان رقابت می‌کنند.
کد خبر: ۸۵۰۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶ 15 May 2020

به گزارش تابناک قم، یکی از فدراسیون‌هایی که لیگ‌های آن در دسته‌های مختلف آقایان و بانوان به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل است و هنوز پایان آن را اعلام نکرده، تیراندازی است که این مسابقات را در قالب لیگ برتر و دسته اول برگزار می‌کند و دو تیم بانوان قم در آن حضور دارند.

این در حالی است که قم در لیگ‌های برتر و دسته اول تیراندازی مردان ایران حضور ندارد و بعد از چند فصل متوالی حضور در این دو سطح از رقابت‌های باشگاهی، امسال به دلیل مشکلات مالی در لیگ‌های کشور غایب است، رشته‌ای که در سال‌های اخیر رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته و عناوین مختلفی برای ورزش قم کسب کرده است.

این رشته در سال 2015 با درخشش یکی از نخبه‌ها و استعدادهای خود در بخش بانوان به نام سیده‌رویا صبح‌خیز از مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا مدال نقره گرفت و با تداوم روند پیشرفت خود هم در بخش آقایان و هم در قسمت بانوان نفرات مستعد دیگری نظیر هادی غرباقی و مینا روحیان را نیز به تیم‌های ملی معرفی کرد.

با توجه به اینکه لیگ‌ تیراندازی باشگاه‌های کشور در رشته‌های تفنگ و تپانچه به صورت جداگانه برگزار می‌شود، بر این اساس به واسطه حضور تیم‌های تیراندازی بانوان قم در لیگ‌های برتر و دسته اول ایران، در واقع از قم دو تیم در لیگ تپانچه و دو تیم در لیگ تفنگ کشور حضور دارند.

مسابقات فصل جاری لیگ برتر تیراندازی بانوان با حضور 12 تیم و رقابت‌های لیگ دسته اول زنان با حضور هفت تیم به انجام می‌رسد و قهرمانی و سقوط در تفنگ و تپانچه از یکدیگر جدا است و امتیازات این دو برخلاف سال‌های گذشته، با یکدیگر محاسبه نمی‌شوند و هر یک شرایط خاص خود را دارد.

تیم دسته اولی تفنگ بادی زنان قم محمود جعفرغفار هدایت و مرضیه فراهانی نایب‌رئیس هیات تیراندازی قم سرپرستی می‌کنند، در حالی که تیراندازان بومی همچون عطیه قدمی، مهدیه کشکولی، نرجس صباغی، ریحانه پورقبادی، فاطمه نجفی، محدثه بهروز و فاطمه علی‌مردانی در این تیم حضور دارند.

اما تیم لیگ برتری بانوان قم از حضور هفت تیرانداز دارای سابقه عضویت در تیم‌های ملی بهره می‌برد، یکی از این نفرات ملی‌پوش مینا روحیان بانوی با استعداد تیراندازی قم است که بارها در اردوی تیم ملی حضور یافته و تجربه اعزام برون‌مرزی هم دارد، اما 6 ملی‌پوش دیگر به ترتیب مهدیه عباسی‌فر، نوشین شهبازی‌فر، حدیثه یاوری، آمیتیس جعفری، آیدین قلی‌زاده و شیرین مرتضوی هستند که در رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان تیم‌های ملی هستند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار