رئیس شورای اسلامی شهر قم الحاق ۶۳ هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورداشاره قرار داد و گفت: این پروژه فرایند قانونی را طی نکرده است.
کد خبر: ۸۵۱۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۹ 18 May 2020

به گزارش تابناک قم، عبدالله جلالی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، الحاق ۶۳ هکتار از اراضی انتهای شهرک قدس برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن را مورداشاره قرار داد و اظهار کرد: هر اقدامی که در مسیر نیازهای مردم صورت بگیرد قابل‌تقدیر بوده و شورای اسلامی شهر قم از آن استقبال خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه فرایندی قانونی این پروژه بر اساس بند ۳۴ ماده 80 وظایف شورا طی نشده است، افزود: بر اساس قانون این پروژه نیاز به فضای سبز، راه دسترسی و آب‌های سطحی دارد؛ همچنین سهم شهرداری به مصوبه شورای اسلامی شهر نیاز دارد اما این پروژه فرایند قانونی را طی نکرده است.

جلالی خاطرنشان کرد: راه و شهرسازی آماده‌سازی محدوده‌ای که تفکیک می‌کند را به عهده دارد، سؤال اساسی این است که آیا راه و شهرسازی ایجاد راه دسترسی و خدمات زیربنایی را قبول می‌کند؟

وی با بیان اینکه آماده‌سازی امکانات به عهده راه و شهرسازی است، افزود: ما قانون را تذکر می‌دهیم که باید این پروژه فرایند قانونی را طی کند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در ادامه در خصوص ضرورت احداث آرامستان جدید در محدوده مسجد مقدس جمکران، گفت: شاید ده‌ها سال نخاله‌های شهری در این منطقه تخلیه می‌شده و در صورت احداث این آرامستان در این منطقه فضای سبز شهری ایجاد خواهد شد.

جلالی با تأکید بر استقبال شورای اسلامی شهر قم از بحث‌های فنی و کارشناسی، ابراز کرد: همه بحث‌های کارشناسی پیرامون احداث این آرامستان انجام ‌شده است.

وی با بیان اینکه احداث آرامستان جزو مطالبات مردم است، گفت: همه مسیرهای قانونی این پروژه طی شده و شورا و مجموعه مدیریت شهری به تعیین تکلیف احداث این آرامستان اصرار داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم در پایان با بیان اینکه سند راهبردی تحول اجتماعی و فرهنگی استان قم دارای اشکالات شکلی و محتوایی است، خاطرنشان کرد: مشکل ریشه‌ای در برنامه‌های فرهنگی تعدد و موازی کاری در سازمان‌های فرهنگی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار