معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) گفت: در اداره امور مبلغان، دوره‌های آموزشی مهارتی به‌صورت غیرحضوری برگزار شد و بیش از یک هزار و ۲۵۰ نفر از مبلغان در فضای مجازی ساماندهی شدند.
کد خبر: ۸۵۱۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۱ 18 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن برزو به فعالیت‌های این معاونت در شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: برای این تعداد مبلغ و فارغ‌التحصیل چهار مهارت رسانه، ارتباطی، کلاس‌داری و سخنرانی در بخش آموزش و مهارت‌های ۶ گانه شامل رسانه، ارتباطی، کلاس داری، سخنرانی، مدح و رثا و پاسخگویی به همراه کلاس احکام مستحدثه و بازخوانی نکات کلیدی رساله در فضای مجازی بارگذاری شده است.

وی با بیان این‌که در اداره امور مبلغان، ۵۳ کلاس مهارتی به‌صورت غیرحضوری برگزار شد، اضافه کرد: دوره‌های امور مبلغان به دو بخش عمومی و تربیت مربی تقسیم می‌شود که دوره‌های عمومی از مسیر معاونت آموزشی تربیتی برگزار و دوره‌های مهارتی نیز به‌صورت تشکیل گروه در فضای مجازی و آموزش در مهارت‌های مختلف انجام شد.

وی اجرای طرح تبلیغ مجازی در ماه مبارک رمضان، ساماندهی فعالیت‌های جهادی فارغ‌التحصیلان در ۱۵ استان کشور، برگزاری ۳۸ دوره آموزشی غیرحضوری ویژه ۶۶۰ نفر از فراگیران دوره‌های آموزش‌های فرهنگی مهارتی با حضور ۲۸ استاد مجرب و متخصص از سوی اداره آموزش‌های مهارتی فرهنگی را از دیگر فعالیت‌های معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد.

برزو افزود: آموزش بیش از ۲۰ نفر از بانوان غسال در استان‌های مختلف کشور، حضور بانوان جهادگر در بیمارستان‌ها به‌عنوان همیار بیمار، حضور در کارگاه‌های تولید ماسک و لباس ویژه کادر درمان، فعالیت جهادی در منزل اعم از دوخت ماسک، تامین و بسته‌بندی اقلام خانواده‌های نیازمند، تامین آبمیوه و غذاهای مغذی ویژه بیماران و یا حضور در پایگاه‌های بسیج برای تامین اقلام خانواده‌های نیازمند ازجمله فعالیت‌های جهادگران در روزهای کرونایی است.

وی بیان کرد: بانوان جهادگر با حضور در بیمارستان، علاوه بر تسلی‌بخشی به بیماران، تمام فعالیت‌های مراقبتی، تغذیه، همراهی و نشاط‌بخشی را به عهده گرفته و به گفته مسئولان بیمارستان، تاثیر بسزایی در روحیه‌بخشی و انجام فعالیت‌های مراقبتی بیماران و در نتیجه تسریع بهبودی آنان داشتند.

وی گفت: برخی جهادگران در تشکل‌های مردمی و قرارگاه‌های مقابله با کرونا با محوریت مساجد حضور یافته و به آموزش نکات بهداشتی و درمانی به مردم، تهیه و توزیع مواد ضدعفونی، تاکید بر اهمیت جایگاه دعا، جذب کمک‌های خیرین برای تهیه بسته‌های غذایی ویژه نیازمندان، شناسایی افراد سالمند و ناتوان و تهیه لوازم روزمره آن‌ها و همچنین توصیه و مشاوره به مردم محله برای رعایت نکات بهداشتی و حضور معنوی در منزل و کانون گرم خانواده پرداختند.

معاون جامعه‌الزهرا(س) با اشاره به راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک مزین به نام «پنج شهید جامعه‌الزهرا(س)»، افزود: تاکنون بیش از ۸۰ هزار ماسک و لباس‌های بیمارستانی توسط طلاب جهادگر و خانواده‌های آنان تهیه‌شده است.

حدود ۲۰ هزار طلبه در سطوح یک تا چهار و دوره عالی جامعه‌الزهرا(س) تحصیل می‌کنند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار