جلسه ستاد بحران استان قم تشکیل و در آن بر تعیین‌تکلیف وضعیت روز‌بازارها تاکید شد.
کد خبر: ۸۵۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶ 29 May 2020

به گزارش تابناک قم، سید‌موسی حسینی‌کاشانی در جلسه ستاد بحران استان قم در سالن کرامت استانداری، با قدردانی از تلاش علوم پزشکی و صداوسیما در اطلاع‌رسانی وسیع پیرامون مقابله با کرونا اظهار داشت: برای اینکه مردم با سبک زندگی جدید در دوران کرونایی بیشتر مأنوس شوند، کارهای ایجابی را در پیش‌گرفته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم افزود: در این زمینه جشنواره‌ای را برای تقدیر از نانوایان برتری که این شیوه‌نامه بهداشتی را به طور کامل انجام می‌دهند برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی درباره جشنواره انجام و معرفی افراد برتر تا 20 خرداد تمدید شد و استقبال خوبی از شهروندان برای معرفی نانوایان صورت گرفت.

‌حسینی کاشانی عنوان کرد: نانوایان، قشر زحمتکشی هستند که از روزهای اول شیوع کرونا، فعالیتشان تعطیل نشد و سعی کردند همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. بعد از بیستم خرداد و با ارزیابی‌های لازم، ده نانوای برتر قمی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تجلیل می‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان قم گفت: موضوع دولت الکترونیک و بهره‌برداری ظرفیت‌های الکترونیکی در ارائه خدمات و آشتی با فناوری روز نیز در دستور کار قرارگرفته است و با کمک دستگاه‌های دیگر دنبال می‌شود.

در ادامه سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم در خصوص شرایط بازگشایی برخی از مراکز ورزشی عنوان کرد: جلسه‌ای با مدیرکل ورزش و جوانان قم برگزار و مسائلی مطرح شد و قرار است برخی از رشته‌های ورزشی که امکان تماس فیزیکی ندارند به فعالیت بپردازند.

‌وی بیان کرد: طبق دستور، استخرهای سربسته و سونا و ماساژ نیز فعلاً مجوز بازگشایی ندارند، رشته‌های کشتی و کاراته نیز ممنوع است، سایر ورزش‌ها با رعایت پروتکل‌ها راه‌اندازی شده است و بازی‌های فوتبال و فوتسال که تماشاگر دارد قرار شد بدون تماشاچی برگزار شوند.

محبی اظهار داشت: اکثر فضاها براساس پروتکل‌های بهداشتی، بازگشایی می‌شوند، البته حساسیت‌هایی نسبت به سالن‌های بدن‌سازی از نظر فیزیکی وجود دارد، چراکه این مراکز به صورت زیرزمینی فعال است و تهویه مناسبی ندارد و به واسطه وسایل فلزی که دائماً توسط ورزشکاران دست به دست می‌شود، خطر شیوع وجود دارد.

وی عنوان کرد: تیمی درباره بازدید از این فضاها به صورت میدانی حضور پیدا می‌کنند تا با رعایت بهداشت، فعالیت‌ها تداوم داشته باشد، ورزش‌های گروهی در فضای باز مجوز فعالیت دارند.

در این جلسه سرهنگ بهادر اسماعیلی جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: ‌با تعطیلی روز بازارهای قم به واسطه شیوع کرونا و رعایت فاصله‌گذاری هوشمند، اخیراً تعدادی از کاسبان این روزبازارها خواستار آغاز فعالیت‌های اقتصادی شده‌اند.

‌اسماعیلی بیان کرد: جمعی از اتوبوس‌داران نیز که یارانه آن‌ها قطع‌شده است، خواستار پیگیری مشکلاتشان از طریق مسئولان شده‌اند که در این باره قول مساعد دادیم فکری به حال آن‌ها شود.

وی گفت: برخی از مشاغل پرخطر مانند رستوران‌ها، فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و به نظر می‌رسد با نظارت ویژه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم روز بازارها و اتوبوسرانی و برخی از اصناف را نیز راه‌اندازی کنیم.

گفتنی است در این جلسه مصوب شد با بررسی لازم به‌زودی وضعیت فعالیت روز بازارهای قم، تعیین تکلیف شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار