مدیر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با اشاره به تعطیلی اجتماعات مذهبی، ضدعفونی کردن مستمر اماکن حرم و استفاده از راکت برای بازرسی بدنی در ورودی‌ها گفت: زائران نسبت به رعایت فاصله اجتماعی توجه دارند و پروتکل‌های بهداشتی توسط خادمان به برخی از افراد کم‌ توجه تذکر داده می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۰۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ 29 May 2020

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام علی اشرف عبدی با بیان اینکه از روز دوشنبه پنجم خردادماه خادمان حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) میزبان زائران و مجاوران حرم مطهر هستند، اظهار کرد: این روزها از ساعت 7 تا 19 عصر شاهد حضور قابل توجه زائران در صحن‌های حرم مطهر هستیم هر چند مدت زمان حضور هر زائر در حرم مطهر نسبت به گذشته کاهش داشته است.

وی با تاکید بر اینکه خادمان حرم مطهر همچنان نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام دارند، اضافه کرد: زائران نسبت به رعایت فاصله اجتماعی توجه دارند و فرش‌های صحن‌ها نیز با فاصله‌گذاری مناسب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) به تشریح فعالیت‌های پیشگیرانه این آستان مقدس پرداخت و اضافه کرد: ضدعفونی بخش‌های مختلف حرم مطهر به صورت مستمر با توجه به جمعیت زائران توسط خادمان دنبال و علاوه بر این، پروتکل‌های بهداشتی مورد نیاز به برخی از افراد کم توجه تذکر داده می‌شود و همچنین بنرها و پوسترهای اطلاع‌رسانی با موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اطراف و اماکن حرم مطهر نصب شده است.

وی به استفاده از راکت برای بازرسی در ورودی‌های حرم مطهر به جای بازرسی بدنی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون مواد ضدعفونی کننده محیط و دست در ورودی‌های آستان مقدس مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عبدی با تاکید بر اینکه اجتماعات مذهبی همچنان در حرم مطهر برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با مهار ویروس کرونا محدودیت‌های حرم مطهر نیز کاهش یابد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار