استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علامه مصباح یزدی در جبهه دفاع از اعتقادات محکم ایستاد، گفت: ایشان عمر و آبروی خود را در این مسیر صرف کرد و توهین ها و جسارات زیادی را دید ولی ایستاد و از ملامتگران نترسید.
کد خبر: ۹۳۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ 06 January 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در مراسم امشب مسجد مقدس جمکران با اشاره به حدیث امام صادق (ع) در خصوص آفت علم اظهار کرد: علم در اثر نور معرفت برای انسان حاصل می شود و از اشعه معرفت و ایمان شکل می گیرد و اگر کسی متصف به خشیت نباشد به او عالم اطلاق نمی شود.  

وی با اشاره به  اینکه آفت در مسیر علم مانع از رشد و ترقی است و اجازه نمی دهد انسان به درجه معرفت برسد، ابراز کرد: امام صادق(ع) می فرماید آفت علم برای علما 10 مورد است، طمع کردن به مقام و جایگاه دیگری، بهره مند نکردن دیگران از علم و دانش، ریا یعنی از اینکه کار را برای خدا انجام دهد خارج شود و دنبال مشهور شدن باشد، عصبیت به این معنا که سر مواضع گروهی و جناحی پا بر روی حق بگذارد و از حق دفاع نکند از جمله این آفات است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مورد بعد کسی است که دنبال مدح و ستایش دیگران است. نکته بعد وارد شدن در اموری که درک حقیقت آن برای فرد ممکن نیست و مورد بعدی بازی زیاد با الفاظ برای پاگذاشتن بر روی حقیقت است. مورد بسیار مهم دیگر افتخار به عناوین و افتخارات دنیوی و مادی است که از انسان قابل جدا شدن هستند و مورد بعد عمل نکردن به آنچه که می داند.

مومنی گفت: امام صادق(ع) در ادامه می فرماید کسی که از جهت علم معروف است ولی در عمل لنگ می زند از مقام خشیت فاصله می گیرد و علم برای او رشد، ترقی و کمال به همراه ندارد بلکه برای او حجاب کامل می شود.

وی با اشاره به اینکه در این ایام دو عالم بزرگوار که باید برای جامعه به ویژه نسل جوان اسوه و الگو قرار گیرند را از دست دادیم، گفت: این دو شخصیت کم نظیر علامه مصباح یزدی و شهید بزرگوار محسن فخری زاده بودند، دو شخصیتی که مودب به آداب و متخلق به اخلاق بودند و روایت به ما می گوید چنین عالمانی را در زندگی نصب العین قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه یکی از این شخصیت ها در جبهه مقابله با شبهات دینی خوش درخشید، ابراز کرد: آیت الله مصباح از قبل از انقلاب تلاش کرد تا فکر آمریکایی در مجامع نفوذ نکند و پس از رحلت ایشان آمریکایی ها اعلام کردند یکی از موانع نفوذ از سر راه ما برداشته شد.

مومنی با بیان اینکه این عالم وارسته با دشمنان مناظره می کرد، به شبهات پاسخ می داد، برای جوانان روشنگری می کرد و در جبهه دفاع از اعتقادات محکم ایستاد، اظهار کرد: علامه مصباح یزدی عمر و آبروی خود را در این مسیر صرف کرد و توهین ها و جسارات زیادی را دید ولی ایستاد و از ملامتگران نترسید.

وی ادامه داد: شهید فخری زاده در رشته خودش در قله های علم بود و به غرور، خودبرتر بینی و تکبر گرفتار نشد و در مقام دفاع از ایران اسلامی در بعد هسته ای و نظامی به بالاترین رتبه رسید که رئیس جمهور آمریکا و اسرائل وی را به عنوان دشمن جدی خود معرفی کردند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه هر دو در مقابل رهبری تواضع داشتند و خودشان را سرباز رهبری و نظام می دانستند، گفت: این دو عالم برجسته علم شان را برای دفاع از حیثت نظام چه در بعد نظامی و چه عقیدتی صرف و شاگردان زیادی نیز در این مسیر تربیت کردند.  

مومنی با اشاره به اینکه با اینهمه افتخارات عموم مردم حاج محسن فخری زاده را نمی شناختند، گفت: چون این شهید والامقام بدون جلب توجه برای نظام کار و پایه های علمی رشته خودش را محکم کرد. بی تمایل به دنیا بود تا آخرت خودش را بسازد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه بی رغبتی به دنیا و مادیات در وجود آیت الله مصباح یزدی نیز ملموس بود، خاطرنشان کرد: این شخصیت های والامقام ولایتمدار بودند و از دور امر ولی فقیه را تخمین می زدند و بار از دوش ایشان و این نظام برمی داشتند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار