معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به برگزاری جشن شکوفه ها برای کلاس اولی ها گفت: این برنامه امسال در ۳۱ شهریور ماه سال جاری به صورت همزمان از صدا و سیمای قم و برنامه شاد پخش می شود.
کد خبر: ۹۹۳۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 13 September 2021

 به گزارش تابناک قم، مریم سادات پناهنده در نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش استان قم که دیروز در تالار همایش های خانه معلم برگزار شد، با اشاره به ثبت نام ۳۰ هزار دانش‌آموز قمی در پایه اول ابتدایی، اظهار کرد: پوشش تحصیلی۱۰۹ درصدی دانش آموزان پایه اول ابتدایی نشان می دهد که دانش آموزان بازمانده از تحصیل نیز جذب شده اند که این آمار شامل دانش آموزان مهاجر نیز می شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته براساس برنامه ریزی های انجام شده شرایط حضور فیزیکی دانش آموزان از اول شهریور ماه در دسته های ۱۰ نفری در مدارس فراهم شد،گفت: این برنامه برای آشنایی دانش آموزان با فضای مدرسه و معلم طراحی شده بود اما امسال به دلیل شدت شیوع ویروس کرونا امکان پذیرش دانش آموزان به صورت حضوری چندان وجود ندارد و مدارس دولتی و غیردولتی نمی توانند با هر آماری نسبت به برگزاری کلاس های حضوری اقدام کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: سال گذشته درصد بالایی از دانش آموزان قمی به دلیل نگرانی خانواده ها از تحصیل در فضای مجازی، از تحصیل بازماندند اما براساس آمارها این دانش آموزان امسال جذب آموزش و پرورش شدند.

پناهنده با اشاره به برگزاری جشن شکوفه ها برای کلاس اولی ها گفت: این برنامه امسال در ۳۱ شهریور ماه سال جاری به صورت همزمان از صدا و سیمای قم و برنامه شاد پخش می شود.

وی با اشاره به غیرحضوری بودن مدارس و عدم آشنایی دانش آموزان با فضای مدرسه، بیان کرد: مسئولان مدارس موظف هستند در قالب کلیپ، معلم و فضای مدرسه را به دانش آموزان معرفی کنند.

پناهنده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه هیچ اجبار قانونی برای دوره پیش دبستانی وجود ندارد، گفت: اما الزام آموزشی در این زمینه وجود دارد و ثبت نام این دوره از تابستان آغاز و تا پایان هفته نخست مهرماه ادامه دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان قم، شرایط سنی ثبت نام کنندگان برای دوره پیش دبستانی را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: متولدین نخستین روز مهرماه سال ۹۴ تا متولدین نخستین روز مهر ماه سال ۹۵ می توانند در دوره پیش دبستانی سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ شرکت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار