بار دیگر نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان به روز شد و بر اساس آن، همان گونه که آمار‌های کرونایی، نوسان‌های عجیبی نشان می‌دهد، رنگ بندی‌های تازه نیز نشانگر نوسان‌هایی متعجب کننده است به گونه‌ای که تعداد شهر‌های قرمز از ۷ به ۹ شهرستان افزایش یافته که نشانه خوبی نبست و در عین حال شمار شهر‌های آبی هم از ۸۵ به ۱۰۵ شهرستان رسیده که به غایت دلچسب است.
کد خبر: ۱۰۰۱۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹ 16 October 2021

به گزارش تابناک قم، با انتشار نسخه جدید نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان، وضعیتی متفاوت پیش رویمان قرار گرفته است؛ افزایش همزمان شهر‌های قرمز و آبی!

به فاصله یک هفته، بار دیگر نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان به روز شد و بر اساس آن، همان گونه که آمار‌های کرونایی، نوسان‌های عجیبی نشان می‌دهد، رنگ بندی‌های تازه نیز نشانگر نوسان‌هایی متعجب کننده است به گونه‌ای که تعداد شهر‌های قرمز از ۷ به ۹ شهرستان افزایش یافته که نشانه خوبی نبست و در عین حال شمار شهر‌های آبی هم از ۸۵ به ۱۰۵ شهرستان رسیده که به غایت دلچسب است.

بر اساس این نقشه، افزون بر استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه که در هفته گذشته هم شهر‌های قرمز داشتند، از فردا و به مدت یک هفته استان فارس نیز به زمره استان‌هایی پیوسته که شهرستانی در وضعیت قرمز دارد و وضعیت در باقی استان‌های کشور، اغلب رو به بهبود است.

این را می‌شود از کاهش تعداد شهر‌های نارنجی از ۱۰۸ به ۱۰۶ شهرستان و شهر‌های زرد از ۲۴۷ به ۲۲۸ شهرستان دریافت که موجب افزایش چشمگیر شمار شهرستان‌های آبی در نقشه جدید رنگ‌بندی کرونایی کشورمان شده است که معنایش، گسترش وضعیت «کم خطر» در پهنه جغرافیای کشورمان است.

همه این‌ها در حالی است که می‌دانیم کرونا از بین نرفته و بنا هم ندارد که به این زودی‌ها از بین برود و از این رو، همه کشور‌ها می‌کوشند با واکسیناسیون و اعمال مقررات بهداشتی و پروتکل‌های مراقبتی، آن را مهار کرده و از شمار مبتلایان به کووید ۱۹ بکاهند که نتیجه آن، کاهش مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری و هزینه‌های جانبی این بیماری مثل توقف فعالیت برخی مشاغل است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار