رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور:
حجت الاسلام صادقی گفت:با تامین زیرساخت‌ها رسیدگی به پرونده‌ها در شعب حل اختلاف مجازی می شود.
کد خبر: ۱۰۰۳۹۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۱ 24 October 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام صادقی،رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در بازدید از شعب حل اختلاف قم گفت: شعب حل اختلاف کشور در شش ماه نخست امسال به بیش از دو میلیون پرونده رسیدگی کرده اند.

او افزود:پارسال نیز شورا‌های حل اختلاف به بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده رسیدگی کردند که ۳۲ درصد از این پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شد.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به رسالت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل مشکلات مردم گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شورا‌های حل اختلاف ۳۰ روز است که بسیار کمتر از زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دادگاه ها است.

او با بیان این که زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تشریفات رسیدگی قضایی در شعب حل اختلاف کاهش می‌یابد، عنوان کرد: برنامه‌های گوناگونی برای ارتقای جایگاه شورای حل اختلاف برنامه ریزی شده و به زودی شاهد آغاز به کار این میانجی گران و همچنین موسسات داوری خواهیم بود.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: داوران و میانجی گران زیر نظر شورای حل اختلاف فعالیت می‌کنند و مرجع قضایی می‌تواند قبل از رسیدگی، پرونده را برای فیصله یافتن به این دو نهاد ارجاع دهد.

حجت‌الاسلام صادقی افزود: مقام قضایی به مدت سه ماه می‌تواند برای حصول سازش میان طرفین آن‌ها را به موسسات میانجی گری یا داوران ارجاع دهد.

او همچنین با اشاره به بازدید میدانی از شعب شورای حل اختلاف به ضرورت این گونه بازدید‌ها تاکید کرد و گفت: در بازدید‌های میدانی از شعب، مشارکت مردم و همچنین کارکنان شعب به خوبی احصاء می‌شود و می‌توان برای این مسائل بهتر چاره‌جویی کرد.

حجت‌الاسلام صادقی دادرسی الکترونیک را یکی از الزامات شورا‌های حل اختلاف عنوان کرد و گفت: با ایجاد دادرسی الکترونیک افرادی که امکان یا توان حضور فیزیکی در شعب حل اختلاف را ندارند می‌توانند به صورت مجازی در این جلسات شرکت کنند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم هرچه سریع‌تر روند رسیدگی به پرونده‌ها در شعبه حل اختلاف به صورت مجازی اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار