معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم از انتشار 650 میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال 400 خبرداد و گفت: برای سال آینده افزایش آن به یک هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 26 October 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حسام‌نژاد در گفت‌و گو با خبرنگاران با اشاره به انتشار ۶۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۰ برای نوسازی ناوگان حمل‌و نقل عمومی و راه‌اندازی فاز نخست متروی شهری قم، اظهار داشت: مهمترین مزیت اوراق مشارکت این است که ۵۰ درصد از اصل‌ و فرع این اوراق توسط دولت ضمانت می‌شود و طی سال‌های گذشته نیز دولت به تمام تعهدات خود در انتشار اوراق مشارکت شهرداری‌ها پایبند بوده است.

وی یادآور شد: هم‌اکنون اوراق مشارکت تنها محل منابع نقدی شهرداری قم از خزانه کل کشور است که برای پیمانکاران پروژه‌های عمرانی دارای جذابیت است و نقش کلیدی در توسعه شهر دارد.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم ادامه داد: شهرداری قم طلب زیادی از دولت دارد که امید می‌رود در دولت سیزدهم این بدهی‌ها برای پیشبرد طرح‌های توسعه‌ای شهر قم تسویه شود.

حسام نژاد با تأکید بر اینکه شهرداری قم برای سال ۱۴۰۱ تقاضای بیش از یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت از دولت خواهد داشت، تصریح کرد: بیشترین اعتبارات جذب‌شده از آن اوراق، در حوزه قطار شهری هزینه می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار