با اینکه مقام معظم رهبری واکسیناسیون را تایید کرده‌اند و خودشان جزو نفرات اول، واکسن ایرانی برکت را تزریق کرده‌اند، اما همچنان مشخص نیست که دلیل قطعی این افراد برای این حجم از جبهه گیری در برابر واکسن چیست؟ آیا جز این است که ولایت‌مداری برایشان فقط در حد یک شعار است؟
کد خبر: ۱۰۰۸۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۸ 14 November 2021

به گزارش تابناک قم، ماه‌هاست که با تولید واکسن کرونا در سراسر جهان، استرس و نگرانی کم کم بارش را از میان مردم جمع کرده و در بسیاری از کشورها شرایط زندگی به حالت قبل برگشته‌است و بسیاری دیگر مانند کشور ما، همچنان در حال پیمودن مسیر بهبود اوضاع هستند و چیزی که این مسیر را طولانی می‌کند جبهه‌گیری عده‌ای از هموطنان در برابر واکسیناسیون است.

ولایت‌داری مخالفان واکسن‌ کجاست؟

بر اساس آخرین آمار بدست آمده از وزارت بهداشت، تاکنون ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۳۰۰ نفر دز اول، ۴۱ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۱۷۱ نفر دز دوم و ۳۹۳ هزار و ۸۶۵ نفر، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند؛ از این تعداد، استان قم با ۶۵ درصد، کمترین میزان استقبال از واکسیناسیون و استان ‏گیلان با ۸۹ درصد تزریق دز‌ نخست واکسن، بیشترین میزان استقبال از واکسیناسیون را داشته‌است.

متاسفانه عدم فرهنگسازی مناسب قبل از شروع واکسیناسیون باعث شده تا عده قابل توجهی از شهروندان قمی تحت تاثیر تبلیغات و اخبار بی پایه و اساس فضای مجازی، ناخودآگاه نسبت به واکسن هراس پیدا کنند و اعتقادشان به علم را از دست بدهند.

اکنون که زمزمه بازگشایی مدارس از ابتدای آذرماه سال جاری و امکان نیاز به کارت واکسن برای انجام امور اداری به گوش می‌رسد، مخالفین واکسن با تجمع، اعتراض خودشان را بیان کردند.

ولایت‌داری مخالفان واکسن‌ کجاست؟

روز پنجشنبه ۲۰ آبان ماه، عده ای از شهروندان ساکن قم در مقابل دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه این شهر با شعار نوشته‌هایی نظیر «کرونا هراسی رسانه‌ای»، «واکسن اجباری آزمایشی» تجمع کردند و پس از سخنرانی در مقابل دفتر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با شعار «قرنطینه و واکسن، خیانت است به ایران» به سوی دفتر آیت الله مکارم شیرازی حرکت کردند. پیش از این، روز ۲۸ مهر عده ای از مخالفان واکسن در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌بودند.

با اینکه مقام معظم رهبری واکسیناسیون را تایید کرده‌اند و خودشان جزو نفرات اول، واکسن ایرانی برکت را تزریق کرده‌اند، اما همچنان مشخص نیست که دلیل قطعی این افراد برای این حجم از جبهه گیری در برابر واکسن چیست؟ آیا جز این است که ولایت‌مداری برایشان فقط در حد یک شعار است؟ مسلما از این افراد توقع می‌رود که فرزندانشان هم واکسن‌های مختلف را تزریق نکرده‌باشند چرا که نمیتوان به یک بخش علم ایمان داشت و به بخش دیگر نه.

ولایت‌داری مخالفان واکسن‌ کجاست؟

این دسته از شهروندان با طولانی‌تر کردن مسیر بهبود شرایط زندگی، حق‌الناسی به اندازه یک مملکت را بر گردن دارند و امید است با تحقیق و مطالعه و البته ولایت‌مداری مسیر درست را انتخاب کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار