رئیس مجتمع عالی فقه با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در قم گفت: اساتید، اندیشیمندان و فرهیختگان علمی تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ فرصت دارند تا ارسال خود را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.
کد خبر: ۱۰۲۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 06 January 2022

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام مجید تلخابی، رئیس مجتمع عالی فقه و دبیر همایش بین‌المللی مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب در نشست خبری این همایش گفت: در نظر داریم این همایش همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) در تاریخ ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ در مرکز همایش قدس جامعه المصطفی برگزار شود و همچنین مراکز علمی آموزشی، پژوهشی و اساتید صاحب نظر دانشگاه‌ها در قالب کمیته علمی این همایش ما را همراهی می‌کنند.

حجت‌الاسلام مجید تلخابی اضافه کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری در سال 97 بیانیه گام دوم را ابلاغ فرمودند و بسیار تاکید بر دنبال کردن این موضوع داشتند پیگیری‌های زیادی در مورد این بیانیه صورت گرفت و اکنون بعد از گذشتن سه سال شاهد کم رنگ شدن این موضوع هستیم. به همین دلیل برآن شدیم که حق این مطلب را در مسئله فقهی بدلیل اینکه نگارنده آن یک فقیه است، دنبال کنیم و به عنوان مبانی فقهی گام دوم انقلاب می‌خواهیم کاری عمیق، ویژه و با استناد به مراکز علمی تهیه شود.

رئیس مجتمع عالی فقه ادامه داد: این همایش در هشت محور کار می‌شود که محورهای آن شامل بحث‌های پژوهشی دولت اسلامی، وظایف دولت و ملت در گسترش معنویت و اخلاق، وظایف دولت و ملت در رونق بخشی به اقتصاد، وظایف دولت و ملت در ایجاد عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی، وظایف دولت و ملت در خوداتکایی و کاهش وابستگی، وظایف دولت و ملت در حفظ آزادی، وظایف دولت و ملت تعادل و تعامل دیگر جوامع، وظایف دولت و ملت نسبت به بهینه سازی سبک زندگی می‌شود که همه این‌ها با تلاش یک تیم علمی کارشناسی از بیانیه مستخرج شده است و ما سعی کردیم بحث‌های جامع را دنبال کنیم.

وی مهلت ارسال آثار و مقالات را تا تاریخ ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم جامعه نخبگانی را به سمت دغدغه‌های مورد نظر در این همایش سوق دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار