معاون فنی مرکز بهداشت شهرستان قم گفت: پنج هزار و ۳۷۳ دُز واکسن فلج اطفال در نوبت اول به کودکان غیرایرانی زیر پنج سال ساکن این استان تزریق شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 18 May 2022

به گزارش تابناک قم، محمدتقی سلطانی افزود: مرحله نخست این طرح در تاریخ‌های ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت‌ماه اجرا شد و مرحله دوم نیز در تاریخ‌های ۲۱ الی ۲۳ خردادماه با مراجعه خانواده‌ها به مراکز و پایگاه‌های سلامت در شهر و روستا انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این طرح کارشناسان مرکز بهداشت با مراجعه حضوری در مکان‌های تجمعی اتباع غیرایرانی از جمله شهرک لبن، دامشهر، شهر قایم، روستاهای جمکران و لنگرود، مرغداری‌ها و کوره‌های آجرپزی اقدام به خوراندن واکسن فلج اطفال به کودکان می‌نمایند.

وی با اشاره به این‌که در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا، واکسیناسیون فلج اطفال انجام نشده بود، ادامه داد: آخرین طرح واکسیناسیون فلج اطفال در اوایل سال ۹۸ صورت گرفت که حدود هفت هزار کودک زیر پنج سال غیرایرانی در روستاها، بخش‌ها و شهر قم واکسینه شدند.

سلطانی تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون با توجه به ورود قانونی و غیرقانونی تعداد زیادی از اتباع به استان قم، ضرورت انجام واکسیناسیون کودکان علیه فلج اطفال بیش از گذشته احساس شد.

به گفته وی، کارشناسان مرکز بهداشت در مناطقی از استان قم که اتباع متمرکز هستند با نصب بنر و خودروهای بلندگودار نسبت به لزوم واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال علیه فلج اطفال اطلاع‌رسانی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح یک‌هزار و ۲۹۲ کودک ایرانی زیر پنج سال نیز که واکسن فلج اطفال را به‌صورت ناقص دریافت کرده بودند و در نقاطی از جمله بخش کارگری و سرایداری دامداری‌ها و مرغداری‌ها ساکن بودند، واکسینه شدند.

معاون مرکز بهداشت شهرستان قم با بیان این‌که واکسن فلج اطفال به‌صورت قطره خوراکی به کودکان خورانده می‌شود، خاطرنشان کرد: کشور ایران در مرحله حذف و ریشه‌کنی فلج اطفال است، ولی با توجه به این‌که حذف این بیماری در کشورهای افغانستان و پاکستان در دستور کار نیست، هر ساله تعدادی بیمار مثبت که وارد کشور می‌شوند مورد شناسایی قرار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: همشهری‌ها و هم استانی‌ها باید نسبت به واکسیناسیون کودکان به‌موقع اقدام کنند و تحت تاثیر تبلیغات نادرست قرار نگیرند، تا شاهد بروز این بیماری و سایر بیماری‌های ویروسی نباشیم.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار