آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه و اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی دیدار کرد.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵ 19 May 2022

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی صبح امروز در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاج صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه و اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، با بیان اینکه روحانیون نباید از فرصت‌های موجود غافل شوند، گفت: علما باید در حوزه‌های علمیه باید سرمایه‌های علمی و معنوی خود را تقویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون باید در مرحله نخست به دنبال کسب علم حقیقی باشند، گفت: تا زمانی که انسان فقیه نباشد و به خودسازی نرسد نمی‌تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: مردم امروز از مسئولان انتظار دارند که زندگی مرفه‌ای داشته باشند و درگیر گرانی و مشکلات مالی نباشد و مسئولان نیز باید برای رفع این مشکلات تلاش کنند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت رابطه میان روحانیت و مردم خاطرنشان کرد: خدمت به مردم موضوع مهم دیگری است که طلاب نباید از آن غافل شوند، روز قیامت به علما پاداشی داده می‌شود اما به فردی که هم علم داشته باشد و هم به مردم خدمت کرده باشد بیشتر پاداش داده می‌شود.

آیت‌الله نوری همدانی تفقد در دین، خدمت به مردم و جهاد را از رسالت‌های مهم طلاب برشمرد و گفت: اگر روحانیون در این حوزه‌ها ورود کنند می‌تواند نظام اسلامی را به سمت اهداف مورد نظر هدایت کرده و سعادت آخرت خود را نیز رقم بزنند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به نقش شهدای روحانی در دفاع مقدس گفت: معرفی شهدای روحانی به مردم موضوع مهمی است که می‌تواند موجب زنده نگه داشتن مسیر شهدا باشد.

وی برگزاری کنگره شهدای روحانی را کاری بزرگ دانست و عنوان کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی در ادامه دادن مسیر شهدا تاثیر گذار است.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه مردم همه زحمت انقلاب اسلامی را کشیده‌اند، عنوان کرد: ما باید به فکر رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم باشیم و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار