امام جمعه قم با تاکید بر اینکه پیروزی انقلاب را مدیون یک جریان خاص نیستیم، گفت: دشمن همچنان برای ایجاد تفرقه میان وحدت و شیعه درحال تلاش است و در این شرایط لجاجت و دامن‌زدن به تفاوت‌ها درست نیست.
کد خبر: ۱۰۴۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ 22 May 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در دیدار جمعی از اساتید و مربیان خواهر دانشگاه‌ها و حوزه های علمیه استان کردستان که پیش از ظهر امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، اظهار کرد: منطقه‌ای که شما در آن هستید منطقه حساس و مهمی از نظر مذهب و برداشت‌های متفاوت از قرآن و سنت است.

وی با اشاره به نقش اقوام و مذاهب مختلف در تشکیل جمهوری اسلامی ایران، و فداکاری آنها برای تحقق اهداف و آرمان های امام راحل و انقلاب اسلامی گفت: در کردستان دشمن خیلی کار کرد تا بتواند صف های به هم پیوسته مسلمانان را در برابر هم قرار دهد ولی امام خمینی(ره) بر اساس آنچه از مکتب اهل بیت(ع) آموخته بودند طوری مدیریت کردند که اتحاد و انسجام مردم حفظ شود.

تولیت آستان مقدس فاطمی با بیان اینکه ما پیروزی انقلاب را مدیون یک جریان خاص نیستیم، افزود: اگر این جور بود بعضی از نقاط کشور می توانستند بر اساس مذهب خودشان راه دیگری را بروند و مسیر دیگری را طی کنند ولی این کار را نکردند و هم پیمان و همراه شدند و این نهضت را به پیروزی رساندند.

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب هم که دفاع مقدس اتفاق افتاد دشمنان تلاش کردند هم در عرصه جنگ و هم داخل کشور این صف واحد را به هم بزنند و شیعه و سنی را مقابل یکدیگر قرار دهند، افزود: برادران اهل سنت ما در دفاع مقدس هم شرکت فعالانه داشتند و برای این نظام و انقلاب شهید دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه دشمن به ویژه انگلیسی ها به دنبال ایجاد اختلاف و تنفر میان شیعه و سنی هستند، گفت: سیره و روش اهل بیت(ع) در برخورد با اهل سنت به گونه ای بوده که آنها را جذب می کردند و امام صادق علیه السلام در مدرسه ای که داشتند میزبان اهل سنت بودند و آن‌ها نیز از کلاس درس امام استفاده می‌کردند؛ امام صادق علیه‌السلام با احترام با آن‌ها برخورد و در نماز جماعت‌شان شرکت می کردند و به تشییع جنازه امواتشان و عیادت مریض‌هایشان می‌رفتند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری هم بر جذب حداکثری و دفع حداقلی تأکید دارند، گفت: انسان باید با زبان و رفتار خود افراد را جذب کند زیرا لجاجت و دامن زدن به تفاوت ها درست نیست و امروز جهان اسلام آثار شوم ایجاد اختلاف را می بیند.

امام جمعه قم با تأکید بر اینکه باید تعصب کور را از خود دور کنیم و از سیره اهل بیت(ع) در برخورد با دیگر ادیان و مذاهب پیروی کنیم، گفت: امام صادق علیه السلام توصیه کردند که خدا رحمت کند عبد و بنده ای که ما اهل بیت را نزد مردم محبوب کند و کاری نکند که ما مبغوض شویم.

وی تصریح کرد: مبلغانی که در مناطق مشترک شیعه و سنی حضور دارند باید با اهل سنت صف های واحد تشکیل دهند و با زبان خوش به ترویج معارف اهل بیت(ع) بپردازند و این انتظار را هم نداشته باشند که همه حرف آنها را بپذیرند بلکه باید در هر صورت اتحاد و وحدت حفظ شود زیرا وحدت از مهمترین واجبات و ضرورت‌های زمان است.

در ابتدای این دیدار امینیان مدیر طرح تربیت چهره به چره و طرح چکامه استان کردستان گفت: این طرح با دستور مقام معظم رهبری و ابتکار حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در مناطق محروم و مرزی استان کردستان شکل گرفت و اساتید و مربیان این طرح در هفته ۴۵ دقیقه برای بچه های اهل تشیع ساکن شهرستان ها و روستاهای استان کردستان کلاس‌های احکام، قرآن و اخلاق را برگزار می کنند.

وی با بیان اینکه استان کردستان در بحث آسیب های اجتماعی رتبه خوبی ندارد، گفت: مربیان این طرح به صورت خودجوش و بدون دریافت حق الزحمه فعالیت می کنند که خروجی خوبی هم داشته و بسیاری از دانش آموزان این استان در این مدت طلبه شده اند و در کارهای جهادی مشارکت می کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار