محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز سفر یک روزه خود به قم، ضمن زیارت مضجع شریف حرم حضرت معصومه(س)، از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۵۵۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 07 July 2022

به گزارش تابناک قم، وزیر فرهنگ اسلامی در بدو ورود به قم مورد استقبال امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم قرار گرفت و پس از آن برای زیارت به حرم حضرت معصومه(س) مشرف شد.

وی پس از زیارت، به بازدید از کتابخانه حضرت آیت‌الله مرعشی نجفی رفت و مورد استقبال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود مرعشی مدیر این کتابخانه قرار گرفت.اسماعیلی با همراهی احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مرعشی و عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید و در جریان روند عملکرد این مرکز علمی تحقیقاتی قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از این کتابخانه بیان کرد: کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی گنجینه‌ای بی‌نظیر برای جامعه فرهنگ محسوب می‌شود و شخصیت خود مرحوم  آیت‌الله مرعشی نجفی را می‌توان عالم برجسته‌ای دانست که برای خدمت به اسلام و جهان اسلام تلاش‌ها، برکات و ثمرات فراوان داشتند.

وزیر ارشاد با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی به این جایگاه خطیر توجه شده است تصریح کرد: جای بسی خرسندی است که پس از ارتحال این مرجع فقید خانواده ایشان نسبت به گردآوری و حفظ این گنجینه عظیم اقدام کردند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: امیدواریم ما نیز بتوانیم به این مجموعه مهم علمی تحقیقاتی خدمت کنیم.

خاطرنشان می‌شود، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر یک روزه اسماعیلی به قم حضور در آئین اختتامیه نخستین جشنواره مطبوعات دینی، دیدار با استاندار قم  و حضور در آئین اختتامیه جشنواره "شهادت قلم" به شمار می‌رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار