یک کارشناس اداره نگهداری سازه‌ راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از سرقت بخشی از میل‌گردهای تعدادی از پل‌های آبرو واقع در محورهای آزادراه و جاده قدیم قم-تهران و احتمال ریزش آنان به این علت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۵۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۲ 21 July 2022

به گزارش تابناک قم، یک کارشناس اداره نگهداری سازه‌ راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از سرقت بخشی از میل‌گردهای تعدادی از پلهای آبرو واقع در محورهای آزادراه و جاده قدیم قم-تهران و احتمال ریزش آنان به این علت خبر داد.

علی دهشتی با بیان این که سرقت بخشی از میل‌گردهای تعدادی از پلهای آبرو واقع در محورهای آزادراه و جاده قدیم قم-تهران، احتمال وقوع حادثه ریزش آنها را محتمل ساخته است، تصریح کرد: در همین راستا در قالب طرحی که به صورت پایلوت در حال اجرا است، نسبت به مقاوم سازی این پل‌ها اقدام شد.

وی با اشاره به تبعات جبران ناپذیر سرقت سازه‌های استحکام بناهای جاده ای، از تمامی شهروندان در خواست کرد تا درصورت مشاهده هر نوع سرقت، تخریب و ... تجهیزات و سازه‌های فنی و ایمنی جاده‌ای، این موضوع با سامانه تلفن گویای ۱۴۱ مرکز مدیریت راهها در میان بگذارند.

این اولین بار نیست که سارقان به چنین سرقت‌های پرخطری در استان قم دست می‌زنند. پیشتر نیز تصاویری از بریدن و سرقت حفاظ و بخشی از پایه‌های یک پل هوایی عابرپیاده در اتوبان امام علی‌(ع) شهر قم منتشر شده بود.

همچنین پیشتر در فضای مجازی تصاویری از باز کردن پیچ‌های تیرهای فلزی چراغ‌های روشنایی در آزادراه قم-اراک منتشر شده بود که در صورت بروز حادثه می‌توانست به قیمت جان رهگذران تمام شود.

شرایط اقتصادی در سال‌های گذشته باعث شده است تا به تبع این شرایط، سرقت‌های پرخطر و عجیب و غریب نیز افزایش یابد.

با این حال این شرایط نباید مانع از تساهل و تخفیف در تعقیب و مجازات چنین سارقانی شود؛ چرا که در صورت بروز حادثه حاصل از سرقت‌هایی این چنینی، این مردم و شهروندان عادی جامعه هستند که قربانی سودجویی سارقان بی‌وجدان خواهند بود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار