مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به ضرورت رعایت نکات بهداشتی در هیئت‌های مذهبی گفت: با توجه به اینکه استان قم در موج هفتم کرونا به سر می‌برد، رعایت نکات بهداشتی در مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶ 04 August 2022

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به برگزاری چهل و ششمین جلسه مجازی ستاد ملی کنترل کرونا، اظهار کرد: چهل و ششمین جلسه ویدیو کنفرانسی قرارگاه ملی کنترل کرونا روز گذشته به ریاست وزیر کشور و با حضور استانداران و روسای دانشگاه علوم پزشکی استان‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: عمده بحثی که در این جلسه مطرح شد در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در اماکن عمومی، اتوبوس‌ها، تاکسی‌ها و قطارها بود که مورد تاکید وزیر کشور قرار گرفت، موضوع مهمی که این روزها با آن مواجه هستیم برگزاری مجالس عزاداری امام حسین(ع) است، انتظار می‌رود که هیئت‌های مذهبی توجه بیشتری نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم تصریح کرد: با توجه به اینکه استان قم نیز در موج هفتم کرونا به سر می‌برد، تا امروز رعایت نکات بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی کم بوده است و تاکید می‌کنیم عزاداران حسینی نسبت به این موضوع بی‌توجه نباشند تا بتوانیم این موج را کنترل کنیم. انتظار ما این است که عزاداران امام حسین(ع) رعایت ۸۰ درصدی نکات بهداشتی را داشته باشند.

اروجی عنوان کرد: هیئت‌های مذهبی تا جایی که می‌توانند مراسم خود را در فضاهای باز برگزار کنند، اگر شرایط برگزاری در فضای باز برای آن‌ها مقدور نیست و در فضای بسته مراسم برگزار کردند، نسبت به تهویه هوا اقدامات جدی انجام دهند.

وی گفت: با توجه به اینکه در عزاداری‌ها فاصله افراد رعایت نمی‌شود، عزاداران به یاد داشته باشند چه در فضای باز و بسته به آن‌ها توصیه می‌کنیم زدن ماسک را فراموش نکنند، و در خصوص نذوراتی که توزیع می‌شود پیشنهاد ما این است که این نذورات را به صورت بسته‌بندی و خشک میان مردم پخش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار