۶ مرکز و قرارگاه تخصصی «خانواده و جمعیت» در استان قم، روز دوشنبه همزمان با دهه کرامت، با حضور معاون استاندار قم و به همت معاونت اجتماعی سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) راه‌اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۰۷۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۶ 29 May 2023

به گزارش تابناک قم، معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در حاشیه افتتاح قرارگاه جهادی جمعیت و خانواده استان گفت: برنامه‌ریزی و اقدام های قرارگاه برای فرهنگ‌سازی در مسأله جوانی جمعیت، باید بر اساس میزان اثرگذاری فعالیت‌ها در بین عموم مردم انجام شود.

ابوالقاسم مقیمی عنوان کرد: آموزش خانواده‌ها در راستای فرهنگ فرزندآوری، ازدواج آسان و تربیت درست فرزندان بر اساس آموزه‌های دینی، با استفاده از ظرفیت‌های گروه‌های مردمی و تولیدات رسانه‌ای موثر از اهمیت بالایی برخوردار است که باید در اولویت برنامه‌های مجموعه‌های فعال و مرتبط با موضوع خانواده و جمعیت قرار بگیرد.

مرکز رسانه فرهنگی اجتماعی «حمراه»، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی خانواده مهر مرکزی، قرارگاه جهادی تخصصی جمعیت و خانواده «امیرالمومنین علی علیه‌السلام»، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی خانواده مهر شهر پردیسان و دبیرخانه مرکزی خانواده مهر کل کشور، مجموعه مراکز فعال اجتماعی و فرهنگی هستند که در استان قم همزمان با دهه کرامت، فعالیت رسمی خود را آغاز کردند.

انقلاب اسلامی جایگاه زنان را ارتقاء داد

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری قم نیز امروز در نشست بانوان دستگاه‌های اجرایی و خواهران بسیج که به مناسبت دهه کرامت و سوم خرداد در سالن کرامت استانداری برگزار شد بیان کرد: دغدغه ای که در حوزه زنان ذهن را درگیر کرده برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه بانوان است وباید تلاش کنیم این حرکت‌ها افزایش یابد.

به گفته زینب عبداللهی؛ انقلاب اسلامی جایگاه زن که قبل از انقلاب با بهره گیری از الگوی غربی از مسیر تعالی خود منحرف شده بود بالاتر برد و به او در همه زمینه ها برای حضور فرصت‌های مطلوبی را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: در برنامه آتی قرار است سلسه نشست هایی را با همراهی اساتیدی در بعد ملی وبین المللی در زمینه امور مرتبط با بانوان برگزار کنیم.

وی افزود: در کجای دنیا زنان فرهیخته ای درهمه ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پا به عرصه ظهور گذاشتند؟ نظام اسلامی اجازه ظهور به زنان را داد که امروز با موفقیت در این عرصه ها حاضر هستند.

وی با اشاره به توانمندی و شایستگی های بانوان استان قم بیان کرد: نمونه این زنان بانوی ورزشکار قمی است که توانست درسکوی جهان بدرخشد و با توجه به اینکه برای مسابقات هزینه کرده بود از مسابقه دادن با رقیب اسرائیلی خود سرباز زد و کارنامه خود را درخشان تر کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار