معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: زمین مورد نیاز برای احداث ۶۳ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در قم به‌صورت کامل تامین شده‌ است.
کد خبر: ۱۱۵۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰ 07 March 2024

به گزارش تابناک قم، سید اسحاق، معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم با بیان تامین شدن زمین مورد نیاز برای ۶۳ هزار واحد مسکن در طرح نهضت ملی، گفت : در همین خصوص ۶۹۰ هکتار از محدوده شهر قم شامل سایت ۵۶۰ هکتاری و سایت‌های ۲۲، ۱۷ و ۲۷ هکتاری شهرک پردیسان، همچنین بخشی از سایت ۶۳ هکتاری واقع در جنب شهرک قدس قم به‌صورت تراکم بالا و آپارتمانی برای طرح نهضت ملی مسکن قم اختصاص یافته‌است.

وی اضافه کرد: در خارج از محدوده شهر قم نیز سایت پرنیان در فاز نخست خود در ۲ هزار و ۶۲۰ هکتار در نظر گرفته شده که در قالب دو سایت ۳۵۰ هکتاری و یک سایت ۱۷۰ هکتار در مرحله نخست آن، زیر بار اجرا و احداث واحد‌های مسکونی خواهد گرفت.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی قم با بیان اینکه در فاز نخست شهرک پرنیان هفت هزار واحد مسکونی احداث می‌شود، گفت: سه هزار هکتار نیز به سایت پرنیان در قالب قانون جوانی جمعیت و طرح نهضت ملی مسکن در آینده افزوده می‌شود.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: ۵۴۵ هکتار نیز در قالب الحاق به شهر قنوات برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص‌یافته که هفت هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در آن احداث خواهد شد.

وی با اشاره به الحاق ۲۱ هکتار با ظرفیت احداث ۵۳۴ واحد مسکونی در شهرستان کهک، یادآور شد: در سایت ۴۵۰ هکتاری طایقان نیز چهار هزار واحد مسکونی در حال احداث است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار