رئیس شورای اسلامی شهر قم بابیان این‌که مشکل مناطق محروم عوارض ساختمانی نیست، گفت: در صورت نیاز کاهش عوارض ساختمانی مناطق محروم بررسی می‌شود.
کد خبر: ۲۶۴۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 23 July 2016
به گزارش تابناک قم، ولی‌الله بیاتی با اشاره به روند تعیین قیمت عوارض ساختمانی، اظهار داشت: تعیین عوارض ساختمانی بر اساس قیمت منطقه‌ای است به‌طوری‌که بر اساس منطقه بندی صورت گرفته عوارض مناطق محروم پایین است کاملاً مشخص است عوارضی که ما از نیروگاه می‌گیریم با عوارضی که به‌عنوان‌مثال از منطقه سالاریه می‌گیریم، کاملاً متفاوت است.

وی ادامه داد: علاوه بر این در منطقه نیروگاه عوارض ساختمانی میدان توحید با عوارض سایر نقاط این منطقه مانند شیخ‌آباد متفاوت است.

بیاتی افزود: مشکل مناطق محروم عوارض نیست بلکه باید بر روی سایر هزینه‌های ساختمانی که مبالغ بالایی را هم شامل می‌شود، تمرکز کرد، به‌عنوان‌مثال در این مناطق بیش از عوارض شهرداری، نظام‌مهندسی هزینه طراحی و نظارت می‌گیرد که این موضوع باید بررسی شود.

وی تعیین تکلیف شاخص‌های مناطق محروم را مهم دانست و تصریح کرد: باید مناطق محروم را تعریف کنیم به چه مناطقی محروم اطلاق می‌شود، مثلاً باید یک شاخصی برای محروم بودن وجود داشته باشد که این هم باز مشخص نیست.

رئیس شورای اسلامی  قم خاطرنشان کرد: احتمال کاهش عوارض ساختمانی وجود دارد اما یک ابهاماتی است که باید برطرف شود اولاً مناطق محروم به کجا می‌گویند، ثانیاً قیمت منطقه‌ای در این مناطق به‌خودی‌خود پایین است و باید تمامی جوانب کاهش بیش از این در نظر گرفته شود.

وی بابیان این‌که مشکل مناطق محروم و بافت‌های فرسوده شهرداری و عوارض ساختمانی نیست، ابراز داشت: شورای شهر قم حاضر است عوارض ساختمانی را برای بافت‌های فرسوده به صفر برساند اما بااین‌حال باز مردم رغبتی به ساخت‌وساز ندارند باید گفت مشکل جاهای دیگر است، که باید بررسی شود.

این در حالی است که احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در تشریح دستور کار نشست دیروز مجمع نمایندگان استان قم گفت: در نشست دیروز مجمع، به موضوع پرداخت عوارض ساختمانی در مناطق محروم رسیدگی شد. در شرایط کنونی مبالغ اینگونه عوارض بسیار بالا است و مقرر شد که بنده جلسه‌ای را با اعضای شورای شهر قم برگزار کنم تا برای این مناطق عوارض کاهش یابد.

منبع: قم فردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار