ظهر امروز برگزار شد
نشست صمیمی ریاست مجلس شورای اسلامی با ناشران و کتابفروشان شهر قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۶۴۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 23 July 2016
به گزارش تابناک قم، نشست صمیمی دکتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شهر قم با ناشران و کتابفروشان این شهر ظهر امروز در ساختمان مجتمع ناشران شهر قم برگزار شد.

حمید خرمی رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان استان قم در ابتدای این نشست با اشاره به مجتمع ناشران اظهار کرد: این مجتمع با مشارکت ناشران و شهرداری قم برای نشر معارف اهل بیت(ع) تاسیس شد. قم در صنعت چاپ و نشر در کشور پیشرو است و کتاب‌های دینی در شهر قم به زبان‌های مختلف منتشر می‌شود و بازار نشر شهر قم، یک بازار مستعد در سطح بین المللی است.

وی ادامه داد: اکنون ناشران استان قم به دلیل وضعیت اقتصادی کشور با مشکلات فراوانی مواجه هستند. آنها همچنین برای راه اندازی کامل مجمع ناشران شهر قم به کمک مسئولان نظام به خصوص رئیس مجلس نیازمند هستند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی هم در ادامه این نشست با اشاره به ساختمان مجمع ناشران گفت: هنوز برای راه اندازی کامل این ساختمان مشکلاتی وجود دارد که من پیشنهاد دادم کمیته‌ای با مشارکت شهرداری تشکیل شود تا راه‌های رونق دادن ساختمان مجتمع ناشران بررسی شده و این ساختمان به عنوان پایگاه اصلی ناشران شهر قم قرار بگیرد.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر بخش نشر آسیب‌های زیادی دیده و باید بخشی از حمایت‌های کلی از بخش فرهنگ به استان قم سوق داده شود. قم می‌تواند پایگاهی برای نشر کشور به خصوص در بحث نشر دینی باشد. همچنین باید تولید کتاب‌های داخلی و کتاب‌های صادراتی مورد حمایت قرار بگیرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار