استاندار قم:
استاندار قم با جدی خواندن معضل ریزگردها در این استان نسبت به وقوع وضعیت خطرناک و بحرانی ناشی از آن در آینده نه چندان دور هشدار داد.
کد خبر: ۲۶۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۳ 24 July 2016
به گزارش تابناک قم، سید مهدی صادقی عصر شنبه در جلسه شورای هماهنگی برنامه ریزی و توسعه قم در تالار امام جواد(ع) استانداری اظهار داشت: با توجه به نگرانی های بوجود آمده در خصوص بیابان زایی در قم تامین حقابه های دریاچه نمک فرصت مناسبی برای بیابان زدایی در این استان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه برغم حاد بودن معضل زیست محیطی مذکور و تاثیر آن بر روی استان های همجوار، حساسیت زیادی در مورد آن اعمال نمی شود، افزود: برای هرچه بیشتر جلب شدن توجه ها به این موضوع، برگزاری همایش دریاچه نمک با شرکت و حضور مدیران و مسئولان تمامی استان هایی که بواسطه خشک شدن این دریاچه به نوعی در معرض ریزگردهای ناشی از آن قرار دارند، در دستور کار قرار گرفته است.

صادقی زمان این همایش را در 3 ماهه سوم سال جاری عنوان کرد و گفت: تمامی اقدام های لازم و مرتبط با این همایش باید از سوی معاون عمرانی استانداری و اداره کل حفاظت محیط زیست استان پیگیری و دنبال شود.

استاندار قم هم چنین با بیان اینکه در حال حاضر استان هایی که در جوار قم قرار دارند، آگاهی چندانی از بحران ناگوار و نزدیک متاثر از دریاچه حوض سلطان ندارند، اضافه کرد: به طور حتم اگر مسئولان این استان ها اطلاعات کافی راجع به این مساله داشته باشند، همکاری های لازم را با استان برای مقابله با این مشکل خواهند داشت، از این رو ما باید با مشارکت همه ذی نفعان، این مساله مهم را دنبال کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

جلسه شورای هماهنگی برنامه ریزی و توسعه استان قم با شرکت مدیران دستگاه های اجرایی و نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی با موضوع بحث و بررسی پیرامون قانون بودجه سال 95 برگزار و طی آن مدل توزیع اعتبارات هزینه ای و هم چنین الگوی توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای قم بر اساس پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه ریزی این استان به صورت جداگانه رای گیری و هر کدام از آنها با کسب 18 رای موافق در مقابل 1 یک رای مخالف تصویب شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار