معاون استاندار:
معاون امور عمرانی استانداری قم، با اشاره به فرسودگی شبکه آبرسانی در این استان گفت: 31 درصد آب در قم به علت فرسودگی شبکه هدر می‌رود.
کد خبر: ۲۶۵۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲ 24 July 2016
به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در جلسه شورای اداری استان قم اظهار کرد: برای بازسازی آن نیاز به اعتبار 750 میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: به برخی از روستاهای استان قم با تانکر آبرسانی می‌شوند، ضمن اینکه برای آبرسانی 80 روستا از سرشاخه های دز اقداماتی در حال اجراست.

معاون استاندار با اشاره به  مشکل کم آبی در کشور و استان قم، گفت: تا حد زیادی سفره های آب زیرزمینی دشت مسیله کاهش یافته و بحران ریزگردها، محیط زیست استان را به خطر جدی روبرو کرده است، این در حالی است که اگر مسئولان کشور به حوزه های آبخیز حوزه سلطان و دریاچه نمک توجه نکنند شاهد وضعیتی مشابه دریاچه ارومیه در این استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه 47 درصد طرح فاضلاب شهری قم اجرا شده است، خاطرنشان کرد: پساب فاضلاب می تواند بخش زیادی از نیاز صنعت، کشاورزی و فضای سبز شهری را تامین کند. میتوان مشکل کم آبی در صنعت و فضای شهری را برطرف کرد.

معاون استاندار با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های گردشگری باید در دستور کار مدیران استانی قرار گیرد، اظهار کرد: بلوار پیامبر اعظم(ص) فرصت مطلوبی برای جذب سرمایه‌گذاران به استان قم است و نباید نسبت به آن بی‌توجه باشیم. در استان قم 10 هزار تخت برای پذیرایی و خدمت رسانی وجود دارد و در صورتی که 27 هزار تخت راه اندازی شود نیاز استان در این زمینه تامین می شود.


بهشتی افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز 17هزار تخت داریم که این رقم با تکمیل طرح های در دست اجرا به 22 هزار تخت افزایش خواهد یافت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار