مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای قم، از تولید کتاب تصویر برجسته برای اولین بار ویژه کودکان نابینا در قم خبر داد.
کد خبر: ۲۶۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶ 24 July 2016
به گزارش تابناک قم، حسن عبدلی در ابتدا با اشاره به فعالیت های این بخش برای کودکان نابینا عنوان کرد: با توجه به اینکه 52 نفر از 402 عضو نابینای این کتاب خانه در قم را کودکان تشکیل می دهد برای اولین بار در سطح کشور بخش کودک و نوجوان نابینا در کتابخانه های عمومی فعال است.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای قم افزود: برای کودکان نابینا در مدارس برنامه قصه خوانی انجام می شود همچنین بخش امانت دهی کتاب های بریل در این مدارس فعال است تا کودکان نابینا نیز بتوانند از کتاب های مورد نیاز خود استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در این بخش نیز برنامه هایی در خصوص بریل آموزی و حفظ و قرائت قرآن کریم و احکام برای دانش آموزان و کودکان نابینا در نظر گرفته شده است.

عبدلی در رابطه با برخی از برنامه های آموزشی در این بخش ویژه جانبازارن و معلولان خاطرنشان کرد: همچنین 2 دوره ICDL ویژه جانبازان و افراد معلول برگزار شده است که 25 نفر این آموزش ها را گذرانده اند و مدرک فنی حرفه ای دریافت نموده اند.

وی در این گفت و گو در مورد فعالیت هایی در خصوص لمس تصویر توسط کودکان نابینا برای اولین بار گفت:در این بخش توانسته ایم کتاب تصویر برجسته را برای اولین بار در سطح کشور ویژه کودکان نابینا طراحی و تولید کنیم که مورد استقبال قرار گرفت.

مسئول بخش نابینایان کتابخانه عمومی آیت الله خامنه‌ای قم تصریح کرد: در این بخش با استفاده از کاغذهای سایتکس تصاویر را با دستگاه های ویژه ای به صورت پفکی در می آوریم تا کودکان نابینا با لمس این تصاویر آن را درک کنند.

وی گفت: وقتی کودکی نابینا برای اولین بار با لمس تصویر کتاب، شکل خرگوش را لمس کرد و شناخت واقعا به ارزش این طراحی پی بردیم.

عبدلی عنوان کرد:همچنین توانسته ایم نقشه ایران برای کودکان نابینا نیز برجسته سازیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار