در ۵ ماهه نخست سال جاری؛
مدیر کل گمرگ استان قم از افزایش ۹۰ درصدی درآمدهای گمرکی استان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۸۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۲ 26 August 2016
به گزارش تابناک قم به نقل از ستاد خبری هفته دولت استان قم، احمد هاشم‌زاده با بیان اینکه در ۵ ماهه سال جاری بالغ بر ۱۶۶ میلیارد تومان درآمدهای گمرکی استان قم بوده است، اظهار داشت: این میزان درآمد نسبت به مشابه سال قبل رشد ۹۰ درصدی داشته است.

وی با بیان اینکه در طول ۵ ماهه سال جاری بالغ بر ۶۳ میلیون دلار کالای تولید داخل استان به خارج از استان صادر شده است و در طول این مدت به میزان ۱۶۸ میلیون دلار از طریق گمرکات استان واردات قطعی داشتیم.

مدیرکل اداره گمرکات استان قم با اشاره به رشد ۳۱ درصدی واردات گمرکات به استان قم گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۲۴۳ میلیون دلار کالا از سایر گمرکات کشور به گمرک استان قم ترانزیت شده است.

وی با اشاره به دستاوردهای گمرک استان قم در دوره دولت تدبیر و امید گفت: اولین دستاورد ما افزایش بیش از ۳۱ درصدی درآمدهای گمرکی بوده است به این معنا که در سال ۹۲ دستاوردهای گمرکی استان ۳۱۲ میلیارد تومان بوده است درحالیکه در سال ۹۴ به بیش از ۶۹۳ میلیارد تومان رسیده است.

هاشم زاده بیان کرد: از جمله دستاوردهای بزرگی که داشتیم راه اندازی سیستم جامع امور گمرکی است راه اندازی کامل امور گمرکی مجازی فرامرزی از روش‌های دیگر است که در امر تجارت صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه از امکان جعل و دخل و تصرف مجوزهای جعلی از بین رفته است، گفت: از دستاوردهای مهم دیگر راه اندازی اجرای کامل فاز اول گمرک استان است که تسطیع، محوطه سازی و خاک برداری از بحث‌های اساسی است.

مدیرکل اداره گمرکات استان قم بیان کرد: همچنین در بعد فناوری ارتباطات و اطلاعات اخذ تندیس طلایی و رتبه برتر از اولین جشنواره فناوری ارتباطات و اطلاعات صورت گرفته است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار