بلندیان رئیس اتحادیه بافندگان،‌تولید و فروش فرش دستباف استان قم گفت:استان قم از لحاظ فرش دستباف ابریشمی حرف اول را در ایران می‌زند.
کد خبر: ۲۹۸۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴ 19 September 2016
به گزارش تابناک قم، رکود کنونی بازار هم شدیدتر و هم طولانی‌تر از رکودهای سابق بوده است و فعالان صنعت فرش چند سالی متوالی است که با رکورد شدید بازار مواجه هستند.

بلندیان رئیس اتحادیه بافندگان،‌ تولید و فروش فرش دستباف استان قم بیان کرد: دولت باید با کمک به استادکاران فرش و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به آنها، این افراد را کمک کند تا آنها اشتغال موجود در صنعت فرش را حفظ کنند، اگر از استادکاران فرش حمایت نشود و رکود بازار هم ادامه پیدا کند.

وی افزود: در پی تعطیلی برخی واحدهای صنعتی و بیکاری کارگران این واحدها، آنها به کار قالی بافی روی آوردند، افرادی که قالی می‌بافند، بیشتر از قشر پایین جامعه هستند و می‌توان از آنها به عنوان هنرمندانی زحمتکش یاد کرد و کار قالی بافی در واقع یک هنر است.

وی افزود: فرش قم از لحاظ طرح، رنگ و نقشه بالاترین تنوع را دارد، ما می‌بینیم که استادکاران فرش در قم ده‌ها طرح دارند و این طرح‌ها را در رنگ‌های مختلف می‌بافند، ما تنوع زیادی در فرش قم داریم، اما باید به دنبال یافتن سلیقه امروز مشتریان هم باشیم، رقبای خارجی ما با کسب سلیقه مشتریان خارجی توانستند که فرش خود را صادر کنند.

بلندیان خاطرنشان کرد: فرش بافی در شهر قم قدمتی طولانی دارد، اما فرش قم در طول این سال‌ها از لحاظ کیفیت به اندازه‌ای جلو رفته است که از لحاظ فرش دستباف ابریشمی حرف اول را در ایران می‌زند و این مساله به دلیل تنوع زیاد فرش قم از لحاظ طرح، رنگ، اندازه است و قم از لحاظ فرش دستباف ظرفیت زیادی دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار