کد خبر: ۲۹۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 21 September 2016
سی و ششمین سالروز هفته دفاع مقدس در حالی فرا رسیده که جهان امروز، با الهام از فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس و دریافت پژواک پیام انقلاب، بیش از پیش به حقانیت شعارهای نظام مقدس جمهوری اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی و بدعهدی سردمداران آن پی برده است.

این ایام پرافتخار و خاطره انگیز یادآور روزهای عظیم و ایام الله حماسه آفرینی ملت قهرمان و شهیدپرور ایران اسلامی بخصوص جوانان برومند آن است که چونان 'بنیانی مرصوص' در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی کرده و امروز با شعار عمیق ' ما آماده ایم' نه تنها در عرصه های جهادی داخلی تلاش می کند، بلکه شعاع ایستادگی و مقاومت را تا فراسوی مرزها گسترش دادند تا دشمن زبون خیال خام نزدیک شدن به آب و خاک این مرز پرگهر را برای همیشه از ذهن پوچ خود محو کند.

ملت بزرگ ایران اسلامی از همان روزهای آغازین جنگ، با لبیک به ندای امام و رهبر خویش و با الهام از آموزه های متعالی و شور همنوایی و همگرایی دو فرهنگ پویای غدیر و عاشورا، 'ولایت پذیری' را با تقدیم 'خون سرخ' جوانان خویش به منصه ظهور رساند و با رشادت فرزندان رشید خود در نیروهای مسلح اعم از سپاه، ارتش، ژاندارمری، نیروی انتظامی و بسیج مردمی شامل روحانیون، جهادگران، دانشگاهیان و اساتید، هنرمندان، بانوان، دانش آموزان، فرهنگیان، اصناف و اقشار و گروه های مختلف و ... چه در خط مقدم و چه در پشت جبهه و ستادهای پشتیبانی مردمی شهری و روستایی و عشایر سلحشور از همه سلایق مختلف، حماسه دفاع مقدس را رقم زد و فهرستی بلند از صفحات زرین دیوانی سترگ و بی انتها از این حماسه جاویدان خلق نمود.

تلالو گوهرهای اقیانوس پهناور دفاع مقدس برگرفته از ولایت پذیری، همدلی، صفا و اخلاص، انس با قرآن و ولایت، توکل، معنویت، مجاهدت فی سبیل الله و از جان گذشتگی فرماندهان شجاع و رزمندگان اسلام بود، کسانی که مصداق 'صدقوا ما عاهدوالله 'شده و در دفاع از اسلام در خون خود غلطیدند و یا در زمره 'من ینتظر' در آمدند.

شهدای بزرگوار هشت سال دفاع مقدس ارواح بلند و تابناکی هستند که با تاسی به فرهنگ ولایت علوی و سیره سیدالشهدا(ع) با خون پاک و سجایای ارزشمند و کرامات بیشمار خود از خاکی به ظاهر بی مقدار، شلمچه ها و طلائیه ها و ... آفریدند به طوریکه امروز ماوا و محل زیارت عاشقان دلباخته و یادآور ایثارگری جانبازان سرافراز، آزادگان عزیز و رزمندگان کفر ستیز لشکر اسلام است؛ قهرمانانی که سرانگشت دستان قدرتمندشان، همواره بر ماشه جنگ افزارها بوسه می زد.

اکنون پس از گذشت28سال از پایان جنگ تحمیلی، دفاع مقدس همچنان در لایه های زندگی روزمره جاری است و ایران اسلامی، به برکت افتخارات بدست آمده از خون شهیدان و ایثارگری رزمندگان اسلام و با رهنمود های رهبر بزرگوار انقلاب، فرماندهی معظم کل قوا و سکاندار کشتی نظام اسلامی، با تقویت بنیه دفاعی نیروهای مسلح، هر روز مقتدرتر از گذشته در هوا، فضا، زمین، دریا و عرصه های علمی و فناوری بین المللی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و فرهنگ جهادی با اقدام و عمل انقلابی تا رسیدن به صبح ظفر و برقراری حکومت جهانی اسلام، حضور می یابد و اکنون با تجلی این حضور آگاهانه و شجاعانه در حماسه مدافعان حرم، به سرمشق و الگویی برای بیداری اسلامی در سرتاسر جهان تبدیل شده است.

احمد حسینی 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار