چرا وزیر ارتباطات در این زمینه اقدامی نمی‌کند؟
دانشمندان در مسئله ارتباطات فکری به حال وضعیت اینترنت کشور کنند و اینترنت مستقلی داشته باشیم، چرا وزیر ارتباطات اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهد؟ امروز خطر زیادی در فضای مجازی وجود دارد و شاهد بمباران عقاید دینی و فروپاشی خانواده‌ها هستیم.
کد خبر: ۳۱۵۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۷ 22 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله جعفر سبحانی در دیدار با سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: روزی که اینترنت در کشور ورود کرد، از آن به عنوان یک وسیله ارتباطی عنوان شد و برای ما از اینترنت به عنوان آب زلال تبلیغ کردند و ما هم پذیرفتیم، اما در چند سال اخیر شاهد هستیم که فضای مجازی خطرناک شده است.

وی تصریح کرد: امروز به سادگی همه جوانان می‌توانند تبلیغات مسیحیت، وهابیت، توهین به مقدسات و ابتذال را در فضای مجازی مشاهده کنند.

استاد برجسته حوزه افزود: دشمن نتوانست از طریق نظامی، نظام ایران را بپوساند اما از طریق فرهنگی می خواهد نظام را منحل کند و یکی از ابزار آن اینترنت است.

وی با اشاره به اینکه همه مسیرها در اینترنت به آمریکا منجر می‌شود و به آنجا متصل است، ابراز داشت: ما باید اینترنت مستقلی داشته باشیم که اختیارات آن، دست خود دولت ایران باشد.

این مرجع تقلید با ابراز اینکه آیا نمی‌شود ایران یک اینترنت مستقل داشته باشد، گفت: دانشمندان در مسئله ارتباطات فکری به حال وضعیت اینترنت کشور کنند و اینترنت مستقلی داشته باشیم، چرا وزیر ارتباطات اقدامی در این رابطه انجام نمی‌دهد؟

وی گفت: وزیر ارتباطات که خدمتشان رسیدیم چند بار هم مذاکره کردیم چرا این کار را نمی کنند من الان اگر عکس های اینترنت را نشان شما بدهم همه تکان می خورید این ها همه اش در اختیار جوانان قم است تا چه برسد تهران، اصفهان و تبریز و مشهد؛ هر آنی می توانند این مسائل را بشنوند و عقاید ما، افکار ما و عصمت ما را بمباران می کنند. 

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه ایجاد اینترنت مستقل وظیفه شرعی مسؤولان مربوطه است، اضافه کرد: امیدواریم این پیام به مسؤولان مربوطه انتقال داده شود تا برنامه‌های لازم را برای رفع مشکلات در دستور کار قرار گیرد.

دشمن برای تضعیف نظام در حوزه سایبری دست به تلاش می زند

 گفت: دشمن برای تضعیف نظام در حوزه سایبری دست به تلاش می زند و در این باره وظایف سنگینی بر عهده ما قرار دارد.

سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در ابتدای این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام گرفته با توجه به هفته پدافند غیر عامل عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد شبکه ملی اطلاعات و اینترنت منویات مهم و توصیه های خوبی داشته اند که باید توسط مسئولان به خوبی دنبال شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: بی شک رهنمود مراجع عظام در رابطه با پدافند غیر عامل می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد و کشور را در برابر توطئه های دشمن مصون بدارد.

وی در رابطه با فعالیت های سازمان تصریح کرد: سازمان پدافند غیر عامل از سال 82 فعالیت های خود را آغاز کرد تا در جهت کاهش تهدیدات در جامعه اسلامی و ارتقای توان در مقابل خطرات گام بردارد.

جلالی بیان کرد: تهدیدات سایبری یکی از موضوعات مهمی است که پدافند غیر عامل ان را در اولویت فعالیت های خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: پدافند غیر عامل در جهت مقابله با تهدیدات اقتصادی دشمن نیز با مشارکت دستگاهها برنامه های مشخصی را دنبال می کند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور یادآور شد: متاسفانه پهنای اینترنت بدون اینکه به محتوای آن توجه شود افزایش یافته است و ما وظیفه ای سنگین بر دوش داریم چرا که باید در مسیر اهداف خود بدون سلاح در مقابل دشمن به دفاع بپردازیم.

وی افزود: بهره گیری از روش های مختلف در جهت ایجاد رعب در دشمنان و ارتقای امنیت در نظام از وظایف و رسالت مهم سازمان پدافند غیر عامل می باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور عنوان کرد: باید توجه داشت که دشمن برای تضعیف نظام در حوزه سایبری دست به تلاش می زند که در این باره باید در جهت جلوگیری از تضعیف آرمان ها و اهداف فرهنگی از سوی دشمن وارد میدان شویم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار