لپ‌تاپ برای مطالعات عمیق، خسته‌کننده است
کسانی تصور می‌کنند ابزاری مانند اینترنت و موبایل می‌تواند جای کتاب را بگیرد در حالی که هیچ چیز چه امروز و چه در آینده نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد. لپ‌تاپ برای مطالعات عمیق، خسته‌کننده است. برای مرور اجمالی می‌توان از لپ‌تاپ استفاده کرد اما برای مطالعات عمیق نه.
کد خبر: ۳۱۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۴:۰۴ 23 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی و اعضای شورای سیاستگذاری همایش کتاب آرایی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد،  با بیان اینکه جشنواره هنر و تبلیغ اقدام جدید و تاثیرگذاری است، اظهار کرد: گاهی بیش از 50 درصد، آرایش یک کتاب برای مخاطبان مورد توجه است.

وی با تاکید بر اینکه عرضه مطلوب کتب بسیار مهم و چشم‌گیر است، اضافه کرد: مردم به خرید اجناس مورد نیاز خود که دارای ظاهر مطلوب است، بسیار اهمیت می‌دهند؛ فصاحت و بلاغت عرضه مطلوب قرآن است که محتوای قرآن را تکمیل می‌کند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: در مورد کتاب باید عرضه مطلوب مورد توجه قرار گیرد اما گاهی این موضوع افراط را به دنبال دارد چراکه در برخی از کتاب‌ها نصف کاغذ را حواشی به خود اختصاص می‌دهد به همین علت افراط کردن در کتاب‌آرایی و مجله‌آرایی اشتباه است.

وی بر استفاده از طرح‌های متناسب با محتوا در کتاب‌آرایی‌ها تاکید کرد و گفت: باید در صفحه‌آرایی‌ها قوانین مورد نیاز نگارش را مورد توجه قرار دهیم؛ برخی فکر می‌کنند که ابزارهای نوین می‌تواند جایگزین کتاب باشد درحالی ابزارهای نوین خسته‌کننده بوده و همیشه در دسترس نیست به همین علت کتاب جایگزینی ندارد.

آیت‌الله مکارم شیرازی پرهیز از کلی‌گویی را از ویژگی‌های مورد نیاز جشنواره هنر و تبلیغ دانست و تصریح کرد: این جشنواره باید به سمت ارائه جزئیات حرکت کند تا بتواند به نتایج مورد نظر برسد.

این استاد برجسته حوزه با اشاره به اینکه هنرمندی سخنران‌ها بخش قابل توجهی از سخنرانی مطلوب را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: نویسندگان نیز همانند سخنران‌ها با هنرنمایی خود می‌توانند نظر مخاطبان را جلب کنند.

این مرجع تقلید شیعیان عنوان کرد: کسانی تصور می‌کنند ابزاری مانند اینترنت و موبایل می‌توانند جای کتاب را بگیرد در حالی که هیچ چیز چه امروز و چه در آینده نمی‌تواند جای کتاب را بگیرد.

وی اظهار داشت: لپ‌تاپ برای مطالعات عمیق، خسته‌کننده است. برای مرور اجمالی می‌توان از لپ‌تاپ استفاده کرد اما برای مطالعات عمیق نه.

برگزاری همایش هنر و تبلیغ در آذرماه

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین احمد واعظی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حوزه های علمیه در چند سال گذشته در راستای آموزش های هنری به نتایج خوبی دست یافته اند و این مسیر را با جدیت ادامه می دهند. 

وی با اشاره به ایجاد مرکز فرهنگی هنری حوزه علمیه قم با حضور جمعی از اساتید و فعالان عرصه هنر، خاطرنشان کرد: در همین راستا انجمن های ادبی و هنری شایسته ای تشکیل شده و به دنبال تجمیع ظرفیت ها و استعدادهای حوزوی برای دستیابی به اهداف است. 

واعظی با اشاره به برگزاری دومین همایش پژوهشی و کاربردی هنر و تبلیغ در قم، تصریح کرد: این همایش در روزهای 24 و 25 آذرماه سال جاری با عنوان «کتاب آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی» در قم برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه در حاشیه برگزاری این همایش نمایشگاه آثار تجسمی طی دو هفته در قم برگزار شده و آثار منتخب در قالب یک کتاب جامع در اختیار طراحان و علاقه مندان قرار می گیرد، اظهار داشت: کتاب آرایی در جهت جذب مخاطبان به مطالعه کتاب نقش مهم و موثری ایفا می کند. 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان با اشاره به مشارکت آستان قدس رضوی و کتابخانه ملی در برگزاری این همایش، خاطرنشان کرد: تا کنون بیش از 50 مقاله در بخش آثار پژوهشی و 400 اثر در بخش آثار تجسمی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. 

ارسال ۴۰۰ اثر در حوزه تجسمی

محمد حسنی رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی، نیز اظهار داشت: فرهنگ مطالعه با توجه به توسعه رسانه‌ها مورد تهدید قرار گرفته است لذا رونق کتاب خوانی انگیزه نخست ما برای برگزاری همایش هنر و تبلیغ است.

وی با بیان اینکه فرهنگ مطالعه لازمه بالندگی جامعه و عنصر تمدن ساز است، افزود: حوزه کتاب آرایی می‌تواند نقش دعوت کننده و ترغیب کننده داشته باشد.

رئیس مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: کتاب آرایی از دیرپاترین هنر اسلامی بوده است و می‌تواند نقش تأثیرگذاری ایفا کند.

وی با اشاره به برگزاری چنین همایشی، ابراز داشت: در حوزه نظری و پژوهشی حدود ۵۰ اثر و در حوزه تجسمی نزدیک به ۴۰۰ اثر ارسال شده است که پیش بینی می‌شود این تعداد به هزار اثر برسد.

حسنی با اشاره به اینکه استقبال خوبی از جشنواره هنر و تبلیغ صورت گرفته است، گفت: چندین نمایشگاه در حاشیه این همایش برگزار و ناشرین، طراحان و مؤلفین مخاطبین اصلی این همایش خواهند بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار