بهره‌برداری از نخستین قطار پنج ستاره حرم تا حرم با ظرفیت بیش از 640 مسافر به مقصد مشهد کلید خورد. قطار فدک اولین قطار با خدمات پنج ستاره در این مسیر است که همه روزه ساعت 16:40 از قم به سمت مشهد حرکت کرده و ساعت مراجعت از مشهد 16:36 است.
کد خبر: ۳۱۷۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۴ 25 October 2016
به گزارش تابناک قم، اولین قطارهای پنج ستاره حرم به حرم‌ با ظرفیت روزانه بیش از ۶۴۰ مسافر از قم به مشهد راه‌اندازی شد.

قطار فدک اولین قطار با خدمات پنج ستاره در این مسیر است که همه روزه ساعت 16:40 از قم به سمت مشهد حرکت کرده و ساعت مراجعت از مشهد 16:36 است.

این قطارها جمعاً با 16سالن و با ظرفیت کل 640 تن از دوشنبه سوم آبان ماه 1395 در مسیر قم مشهد و بالعکس به‌صورت همه روزه حرکت خود را آغاز کرد.

طبق اعلام فدک به مناسبت افتتاح این قطار تا تاریخ 95/8/25، بلیت این قطار با تخفیف ویژه به قیمت تهران، مشهد به مسافران عرضه می‌شود و در واقع هزینه‌ قم، تهران و بالعکس در این مسیر محاسبه نمی‌شود.

قطار روزانه مسافربری قم تهران به ۸ رام افزایش یافت‌

فرشاد زادخور مدیرعامل راه‌آهن قم، در حاشیه آیین افتتاحیه قطار ویژه پنج ستاره حرم تا حرم، بابیان اینکه زمان سیر این قطار از قم تا مشهد مقدس 12 ساعت و 50 دقیقه است، اظهار داشت: قطار فدک با گزینه‌های انتخابی متنوع در سه کلاس, B, C A برای مسافران ارائه خدمت می‌کند.

مدیرعامل راه‌آهن قم با اشاره به ظرفیت قطار افزود: ظرفیت واگن‌های مسافری 40 نفره است، بسته به اینکه قطار 8 تا 12 سالن قطار داشته باشد بین 320 تا 480 نفر ظرفیت در قطار متغیر است.

زادخور قیمت قطار فدک را بین 120 تا 220 هزار تومان متغیر بیان کرد و گفت: با افتتاح این قطار ظرفیت قطارها در سمت مشهد مقدس افزایش 50 درصدی دارد قبلاً 4 قطار بین قم و مشهد در رفت‌وبرگشت بوده و امروز با این اتفاق شاهد 6 قطار رفت‌وبرگشت از قم به مشهد مقدس خواهیم بود.

وی بابیان اینکه قطار فدک از ساعت 16و 36 دقیقه از مشهد مقدس برمی‌گردد و ورود آن به شهر قم ساعت 5 صبح خواهد بود، افزود: این قطار 5 ستاره است یعنی بالاترین آبشن قطارهای 5 ستاره را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل راه‌آهن قم از اضافه شدن 2 رام قطار به مسیر قم تهران خبر داد و گفت: از اول آبان ماه قطارهای این مسیر با افزایش 25 درصدی از 6 رام به 8 رام افزایش یافت.

زادخور گفت: حرکت قطار قم- تهران از ساعت 5 و ده دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا 18 و 40 دقیقه ادامه دارد.

محمد ذورالقدری، مدیرعامل شرکت مجری قطار‌های پنج ستاره نیز اظهار کرد: قطارهای پنج ستاره فدک با استفاده از آخرین استانداردهای فنی روز دنیا و توسط جوانان ایرانی طراحی شده است.

وی ادامه داد: مهمانداران قطارهای پنج ستاره توسط استادان هواپیمایی آموزش می‌بینند و خدمات ویژه‌‌ای به زائران حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه‌ معصومه(س) ارائه می‌دهند.

مدیرعامل شرکت ریل‌پرداز نوآفرین قطار‌های پنج ستاره افزود: قطار‌های پنج ستاره فدک با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند یعنی حدوداً‌ 60 کیلومتر در ساعت سریعتر از قطارهای عادی حرکت می‌کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
جالبه توی اینترنت هیچ کدوم از این قطارهایی که میگه نیست ! فقط 4 تخته و 6 تخته های سابق است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار