مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به این که بحران وضعیت دریاچه نمک قم برای همه آشکار است، گفت: کسری حوزه آبریز دریاچه نمک نسبت به دریاچه ارومیه بیشتر است و تامین حق آبه های زیست محیطی قم را به صورت جدی پیگیری می کنیم.
کد خبر: ۳۱۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 26 October 2016
به گزارش تابناک قم، سید رحمان دانیالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مطالعات اولیه در خصوص کسری حوزه آبریز دریاچه نمک نسبت به دریاچه ارومیه صورت گرفت و در این زمینه مسئولان مربوطه استان قم به دنبال حل بحران دریاچه نمک هستند. 

وی افزود: 154 میلیون متر مکب تخصیص حق آبه زیست محیطی استان قم است که در جلسه ای با خانم ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ایران بیان شد و در حال پیگیری آن هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان این که مدیریت خوبی در وضعیت دریاچه نمک و زیست محیطی استان باید صورت بگیرد گفت: باید از پساب موجود استان قم در راستای مبارزه با بیان زدایی، تامین فضای سبز و صنعت استفاده شود.

دانیالی با اشاره به این که سال گذشته برای نخستین بار اعتبار تالابی در قم تخصیص یافت گفت: زمین برای مرکز تحقیقات زیست محیطی حوض سلطان تخصیص یافت و پاسگاه محیط بانی احداث شد و 2 تن از کارشناسان محیط بان در جهت معرفی تالاب های استان قم همکاری می کنند.

وی گفت: در حال حاضر معرفی تالاب های استان در فضاهای مجازی به صورت گسترده انجام شده است.

وی بیان داشت: تالاب های استان قم شامل حوض سلطان، دریاچه نمک، غدیر، بهشت معصومه، مره و کوه نمک است، ضمن ای نکه کوه نمک قابلیت معرفی شدن به عنوان اثر ملی به علت بازدید کنندگان داخلی و خارجی را دارد. 

دانیالی با اشاره به مطالعات آلودگی هوای شهر قم گفت: این پژوهش ها انجام شده تا آلودگی هوای قم تنها به فصل های خاص سال اختصاص پیدا نکند و در همه زمان به آن پرداخته شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم خاطر نشان کرد: در برنامه ششم توسعه نیز باید به بحران زیست محیطی توجه خاصی صورت بگیرد.

دریاچه نمک در جنوب غربی استان قم مابین سه استان قم، اصفهان و سمنان واقع شده است؛ وسعت این دریاچه حدود 200 هزار هکتار می باشد؛ زمین این دریاچه پوشیده از رسوبات نمک است که بر اثر انباشته شدن سیلاب ها و آب های سطحی در طول قرن ها پدید آمده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار