معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم مطرح کرد
معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم با اشاره به اینکه ایجاد ۲ بازارچه صنایع‌دستی و عرضه محصولات مشاغل خانگی در دستور کار بسیج استان است گفت: در این بازارچه‌ها تولیدات مشاغل خانگی، صنایع‌دستی و صنایع غذایی عرضه می‌شود.
کد خبر: ۳۱۹۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹ 28 October 2016
به گزارش تابناک قم، سید رضا فقیهی با اشاره به اینکه ایجاد 2 بازارچه صنایع‌دستی و عرضه محصولات مشاغل خانگی در دستور کار بسیج استان است اظهار داشت: در این راستا نیازمند یک مجوز در کنار عوارضی قم- تهران هستیم که مسافران از همان منطقه خرید خود را انجام دهند و تولیدات استان را در این محل عرضه کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم بابیان اینکه مجوز دوم برای راه‌اندازی یک بازارچه در داخل استان است عنوان کرد: در این بازارچه‌ها تولیدات مشاغل خانگی، صنایع‌دستی و صنایع غذایی عرضه می‌شود تا اشتغال بیشتری برای استان به‌ویژه روستائیان به همراه داشته باشد.

وی از اعطای 80 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان در بخش کشاورزی و امنیت مواد غذایی مثل تخم‌مرغ، تخم بلدرچین، عسل و... از سوی بسیج مستضعفین خبر داد و گفت: در حال حاضر محصولات تولید می‌شود اما بازار فروش ندارد که همین موضوع سبب رکود این مشاغل شده است.

به گفته معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان قم، اگر محصولات باقیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد می‌تواند به‌عنوان بازار خرید ثابت و دائمی برای کارگاه‌های کوچک تبدیل شود.

فقیهی با بیان اینکه حمایت از مشاغل خرد و کوچک و نیز مشاغل خانگی در راستای مباحث اقتصاد مقاومتی در دستور کار داریم عنوان کرد:‌ در این راستا کارگاه‌های ایجادی و توسعه‌ای که از سال 94-92 در سطح استان راه اندازی و براساس آن 3570 اشتغال مستقیم ایجاد شده است.

وی با انتقاد از روند طولانی مدت پیگیری‌های اداری تصریح کرد: در سه سال گذشته بیش از 50 درصد وقت و انرژی درسیستم اداری صرف شد و همین موضوع یک مشکل جدی است، از دیگر سو فرایند صدور مجوز کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی پیچیده و طولانی مدت است که خود مانعی در ساماندهی واحدهای تولیدی کوچک است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار