یک پزشک متخصص:
یک پزشک متخصص در رابطه با سرفه های مکرر افراد و کودکان و ضرورت تشخیص و درمان به موقع هشدار داد.
کد خبر: ۳۴۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 10 December 2016
به گزارش تابناک قم، دکتر احمد رضا یعقوبی در مورد سرفه های مکرر و اهمیت تشخیص و درمان به موقع آن عنوان کرد:سرفه وسیله ای است که بدن از آن برای خارج کردن مواد خارجی و خلط از ریه و مسیرهای هوایی و یا برای واکنش نسبت به راههای انتقال هوا تحریک شده و ملتهب شده استفاده می نماید.

این پزشک متخصص افزود: در واقع سرفه کردن راهی مهم برای پاک نگه داشتن گلو، حلق و راههای انتقال هوا می باشد با این وجود سرفه زیاد می تواند نشان دهنده بیماری باشد.

وی تصریح کرد: سرفه زیاد فقط یک علامت بوده و بخودی خود یک بیماری محسوب نمی شود در این خصوص سرفه های مکرر آزار دهنده است و آرامش و خواب را از میان می برد و وضعیت جسمی را با مشکل مواجه سازد

یعقوبی اظهار داشت:البته سرفه‌های گاه به گاه مشکلی ندارد و طبیعی است اما سرفه‌ای که مدتی طولانی ادامه یابد، نشانه مشکل دیگری است که باید آن را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی موارد وقتی محرکی مانند اسید معده، عطر، اسپری یا حتی غذایی تند موجب تحریک اعصاب دستگاه تنفسی شوند، سرفه شروع می‌شود که در این باره سرفه های مکرر موجب احساس خستگی و گاهی عصبانیت به ویژه در کودکان می شود.

این پزشک متخصص بیان کرد: آبریزش و ترشحات بینی، آسم، بیماری ریفلاکس معده، عفونت دستگاه تنفسی، داروهای فشار خون ، برونشیت مزمن و سرطان ریه از جمله دلایلی هستند که ممکن است این مشکل را به وجود آورند و موجب سرفه های مکرر گردد.

وی در مورد دیگر علل سرفه های مکرر گفت:سرفه ها تحريكی و مكرر درخانواده ، ممكن است به علت گازهای ناشی از سوخت گاز، يا گرد وغبار باشد.

یعقوبی عنوان کرد:چند روز قبل بیماری داشتیم که می گفت مدتهاست که داروهای مختلف مصرف كرده ولی سرفه کودک اش بهتر نشده است که در بررسی های پكيج متوجه نشتی لوله خروجی شد كه با تنظيم و اصلاح آن سرفه كودك حل شد.

وی متذکر شد:موارد مشابه ناشی از نشتی گاز بخاری ، شكستگی واحتمالا نشتی گرد و غبار از جارو برقی وهوای آلوده  می تواند در سرفه های مکرر تاثیر گذار باشد.

این پزشک متخصص عنوان کرد:متاسفانه یکی از علل سرما خودرگی کودکان و در نتیجه سرفه های مکرر آن ها نیز پوشاندن زیاد لباس است کودکانی که با لباس های زیاد عرق می کنند در محیط باز سرما می خورند از این رو نباید کودکان را زیاد پوشاند.

وی گفت:همچنین استنشاق هوای سرد برای كودكان مبتلا به آسم و حساسيت ريوی نیز مضر است اینکه برخی از خانواده ها بدون دلیل از بخور سرد استفاده می کنند اصلا توصیه نمی شود به ویژه در مواردی که مشكوک به آسم باشيم ، گاهي بخور سبب تشديد سرفه ها می شود
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار