مدیر کل راه آهن قم:
مدیرکل راه آهن قم با اشاره به تخریب 60 متر از ریل راه آهن این استان توسط شهرداری بدون اطلاع قبلی،گفت: با توجه به موقعیت راهبردی راه آهن قم و لزوم بازسازی این بخش از ریل،این نهاد همکاری لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۴۲۷۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱ 22 May 2017
به گزارش تابناک قم، محسن اعتماد در جمع خبرنگاران افزود: شهرداری قم اوایل اردیبهشت ماه به منظور اجرای طرح تفصیلی شهر قم، اقدام به تخریب قسمتی از ریل راه آهن این منطقه نمود و متاسفانه ریل را به گونه ای در هم تنیده است که امکان بازسازی و استفاده مجدد از آن وجود ندارد.

وی با اشاره به این که خسارت این اقدام بالغ بر چهار تا پنج میلیارد ریال تخمین زده می شود، اضافه کرد: این قسمت از ریل راه آهن در منطقه پنج شهری واقع که از بلوار کبیری به بلوار پیامبر اعظم(ص) کشیده شده است و قم را به مسجد مقدس جمکران متصل می کند.

وی تصریح کرد: مخالف اجرای طرح تفصیلی شهر قم نیستیم، ولی با توجه به این که اجرای قانون خط قرمز ما هست، انتظار داشتیم شهرداری قبل از هر اقدامی هماهنگی های لازم را با اداره کل راه آهن انجام می داد تا به صورت اصولی و مهندسی این کار انجام شود.

اعتماد با بیان این که موقعیت راه آهن قم با 82 سال قدمت در سطح کشور راهبردی است، بیان کرد: شکواییه ای علیه شهرداری تنظیم کردیم و در نهایت قاضی حکم به توقف اجرای طرح شهرداری داد.

وی ادامه داد: شهرداری با متروکه خواندن این قسمت از ریل راه آهن توانست رای دادگاه را به نفع خود تغییر دهد و ادامه کار تخریب و آسفالت مسیر را از سر بگیرد.

وی اضافه کرد: شهرداری این بار به گونه ای عمل کرد که کابل نوری کل مسیر راه آهن قم و کشور قطع شد و ایمنی سفر مسافران تا ساعت ها به خطر افتاده بود.

اعتماد با بیان این که قسمت تخریب شده ریل از گزینه های اتصال راه آهن قم به راه آهن سریع السیر تهران به اصفهان است، گفت: به دلیل این که راه آهن قم در کریدور شرق به غرب و جنوب کشور واقع شده است، بی توجهی به هر نقطه از آن باعث مختل شدن کل شبکه ریلی کشور می شود.

احداث قطار پرسرعت تهران، قم و اصفهان با پنج میلیون یورو اعتبار در حال انجام است و در 2 سال آینده نیز به بهره برداری می رسد که با تکمیل این طرح فاصله قم تا تهران به 40 کیلومتر کاهش می یابد.

وی ادامه داد: احداث هر قطعه از راه آهن به دلیل مسائل فنی، روسازی و زیرسازی بسیار سخت و گران تمام می شود.

وی با تاکید بر این که از خواسته خود مبنی بر بازسازی ریل راه آهن کوتاه نخواهیم آمد، بیان کرد: شهرداری 2 سال پیش نیز بخشی از ریل راه آهن در بلوار پیامبر اعظم(ص) را تخریب کرد و با بیش از 15 بار مکاتبه، تاکنون اجازه احداث زیرگذر و عبور راه آهن را نداده است.

اعتماد به ظرفیت های راه آهن قم اشاره کرد و گفت: ایستگاه راه آهن قم با توجه به این که در مرکز شهر قرار گرفته است، می تواند محل اتصال حمل و نقل های مختلف شهری و مرکز توسعه خدمات شهری باشد.

وی افزود: ایجاد پارکینگ خودرو با ظرفیت بالا و آژانس مسافربری در محدوده اداره کل راه آهن قم در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: مسیر راه آهن قم به قمرود یک خطه بود که با هزینه ای بالغ بر 490 میلیارد ریال 2 خطه شده و در هفته های آینده به بهره برداری می رسد.

روزانه 26 رام قطار از محدوده اداره کل راه آهن قم می گذرد؛ چهار رام قطار در مسیر قم - تهران و بلعکس و همچنین سه رام قطار در مسیر قم- مشهد و بلعکس تردد می کند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کرمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
یکی از مشکلات مردم شریف قم عبور ریل راه اهن از مرکز شهر و خیایبانهای پر رفت و امد این شهر بود که در دوره های قبلی با پیگیر یهای به عمل امده از طرف شورای شهر و شهرداری این ریل از بخش های از شهر تعطیل گردید و بنا بود با وزارت راه کریدور ارتباطی ریلی را از مسیر کمربندی و اتصال به ایتگاه محمدیه و یا راه اندازی ایستگاه مرکزی در انتهای مسیر رودخانه به انجام برساند که متاسفانه با گذشت بیش از 8 سال هنوز اقدامی نکرده و به امید انست که روزی بتواند دوباره ریل داخل شهر را احیا کند و قطار پرسرع را از میان خیابان های اصلی شهر به حرکت دراورد جای بسی شگفتی است از مدیران اهل تدبیر!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار